عصر خودرو

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد:

پروازهای عبوری از آسمان ایران حدود ۱۲ درصد افزایش یافت

عصر بازار- شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران پارسال نسبت به سال ۹۵ حدود ۱۲ درصد افزایش یافت.

پروازهای عبوری از آسمان ایران حدود ۱۲ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران در سال 96 به بیش از 426 هزار و 684 سورتی رسید که به طور متوسط روزانه بیش از یک هزار و 168 پرواز انجام عبوری انجام شده است.
    آمارها حاکی از انجام 382 هزار و 162 سورتی پرواز عبوری در سال 95 از آسمان ایران بوده است که تعداد آن نسبت به سال 94 حدود 11 درصد رشد داشت.
    در اسفند ماه سال 96 تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران با کاهش 5.8 درصدی از 31 هزار و 993 پرواز به 30 هزار و 126 مورد رسید.
    بر اساس گزارش گروه آمار هوانوردی و فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در فروردین ماه سال 95 تعداد پروازهای عبوری در آسمان ایران 31 هزار و 948 سورتی بوده در حالی که در فروردن ماه 96 به 33 هزار و 151 مورد رسید.
    همچنین در شهریورماه سال 95 تعداد پروازهای عبوری در آسمان ایران به 33 هزار و 239 مورد رسید در حالی که در شهریورماه سال 96 تعداد آن به 40 هزار و 257 سورتی رسیده بود.
    در بهمن و اسفندماه سال 95 تعداد این پروزاها به ترتیب به 31 هزار و 32 و 31 هزار و 441 پرواز افزایش یافت، اما در بهمن و اسفند ماه سال گذشته تعداد پروزهای عبوری از آسمان ایران به ترتیب به 31 هزار و 994 و 30 هزار و 126 سورتی رسید.
     بر اساس مقررات بین‌المللی هر پرواز عبوری از آسمان هر کشورش به نسبت ماندگاری در آسمان و وزن هواپیما مکلف است مبلغی را به شرکت فرودگاه‌ها بپردازد.
    اطلاعات همه طرح های پروازی توسط سیستم عوارض عبوری پردازش شده و با کمک داده های دریافتی از مرکز کنترل و با نسبتی از وزن هواپیما و مسافت طی شده روی فضای ایران، مقدار عوارض آن محاسبه می‌شود.
    در سال‌های اخیر به علت وقوع برخی از تحرکات نظامی در منطقه سبب شد که به علت ثبات و امنیت آسمان ایران شرکت های هواپیمایی در جهان برای انجام پروازهای خود فضای ایران را برای عبور مطمئن خود انتخاب کنند.
    جنگ داخلی اوکراین و سرنگونی پرواز شماره 17 هواپیمایی مالزی بر فراز این کشور باعث شد ایرلاین‌ها در پروازهای آسیا به اروپا به سراغ مسیرهای جایگزین بروند که آسمان ایران نیز بخشی از این مسیرها بود که باعث افزایش تعداد این پروازها از آسمان ایران شد.
    تنش میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و قطر و بستن مسیرهای هوایی کشورهای خود به روی هواپیماهای قطری در خرداد ماه پارسال نیز سبب شد تا این شرکت ها مسیر ایران را برای ارتباطات بین المللی انتخاب کنند.
    بر اساس آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران در سال 1393 با رشد 53 درصدی روبرو شد و این رشد در سال‌های 94، 95 و 96 به ترتیب 27، 11 و 12 درصد افزایش یافت.

    برچسب ها