عصر خودرو

مجری طرح دانه‌های روغنی :

۱۸ درصد روغن کشور از منابع داخلی تامین می‌شود

عصر بازار- مجری طرح دانه‌های روغنی گفت: امسال تولید دانه‌های روغنی حدود ۱۶ تا ۱۸ درصد نیاز روغن کشور را تأمین خواهد کرد که با وجود مشکلات ارزی این امر دستاورد بزرگی تلقی می‌شود.

۱۸ درصد روغن کشور از منابع داخلی تامین می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، علیرضا مهاجر مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی ، از آغاز برداشت دانه‌های روغنی کلزا خبر داد و گفت: هم اکنون برداشت کلزا در استانهای خوزستان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، ایلام، هرمزگان و بوشهر آغاز شده است که انتظار می‌رود از 185 هزار هکتار بیش از 300 هزارتن کلزا برداشت شود.

    وی افزود: امسال تولید دانه‌های روغنی حدود 16 تا 18 درصد نیاز روغن کشور را تأمین خواهد کرد که با وجود مشکلات ارزی این امر دستاورد بزرگی تلقی می‌شود.

    مهاجر با اشاره به اینکه خسارت سرمازدگی در مزارع کلزا چندان چشمگیر نیست، بیان کرد: براساس مشاهدات اولیه خسارت سرما در مزارع استان‌های سردسیر خیلی زیاد نیست و میزان محدودی کاهش تولید در این مزارع مشاهده می‌شود.

    مشاور وزیر جهاد  با انتقاد از تأخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی دانه‌های روغنی، تصریح کرد: از شورای اقتصاد انتظار می‌رود که هر چه سریع‌تر نرخ خرید تضمینی دانه‌های روغنی را اعلام کند، چرا که تعلل در اعلام نرخ می‌تواند در سال‌های آتی در میزان تولید محصول تأثیرگذار باشد.

    برچسب ها