عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری اطمینان سهم:

رونق بورس برای سال آینده متحمل‌تر است

عصر بازار- مدیرعامل کارگزاری اطمینان سهم معتقد است: با شرایط موجود در بازار سرمایه،‌ همچنین نزدیک شدن به ماههای پایانی سال بعید می‌دانم جهش ناگهانی در این بازار صورت گیرد و روزهای بهتری را در پیش داشته باشیم اما بازهم باید به بهبود شرایط امیدوار بود.

رونق بورس برای سال آینده متحمل‌تر است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، حسین ایزدی اظهار کرد: در شرایط فعلی بازارسرمایه در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برد باتوجه به شرایط پیش رو بعید به نظر می‌رسد تا آخرسال اتفاق خاصی در این بازار رخ دهد. حتی اگر برجام هم اجرایی شود نمایان شدن آثار آن در بازار سرمایه زمانبر است.

    مدیرعامل کارگزاری اطمینان سهم ادامه داد: در این صورت فکر نمی‌کنم جهش ناگهانی در این بازار صورت گیرد بنابراین باید صبر کرد تا سال آینده با بروز آثار اجرای برجام بورس راه خودش را پیدا کند. بهرشکل فعلا  این بازار در حالتی بلاتکلیف قرار دارد  و از طرفی نباید تنش‌های منظقه را هم نادیده گرفت.

    او افزود: با این اوصاف  بازهم باید امیدوار بود تا شرایط اقتصادی کشور در ماههای پیش رو   بهبود یابد و اثر خود را در بورس نشان دهد.

    ایزدی در خصوص افزایش نرخ ارز در هفته‌ اخیر اظهار کرد: در حال حاضر قیمت دلار به بیش از 3600 تومان رسیده است و به نظر نمی‌رسد ادامه روند افزایشی نرخ دلار این با برای بازار سرمایه مفید باشد.  لذا ادامه این روند افزایشی که در بازار  ارز رخ داده است نه تنها برای بازار سرمایه بلکه برای اقتصاد کشور خطرناک خواهد بود.

    او افزود: دولت و بانک مرکزی باید در این زمینه چاره اندیشی کنند و به هر طریقی بازار ارز را کنترل کنند تا دوباره دچار جهش‌های ارزی نشویم که در نتیجه آن تورم روند صعودی پیدا خواهد کرد.

    این فعال بازار سهام تاکید کرد: بودجه سال آینده یکی از مولفه‌های اثر گذار بر بازارسرمایه در سال آینده است اما  در حال حاضر جهت حرکتی دولت در این زمینه  مشخص نیست  و باید منتظر ارائه لایجه بودجه باشیم.

    او افزود: تامین منابع بودجه سال آینده بسیار مهم است چراکه تعیین قیمت دلار و نفت در بودجه می‌تواند چراغی برای بازار باشد که مشخص کند این بازار به چه سمت و سویی حرکت کند.  اما تاکنون برنامه‌های دولت با توجه به اجرای برجام و نحوه اجرای آن، این بخش از اقتصاد را در سال 95 در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. باید در این ماه منتظر ماند دولت در بودجه سال آینده این موارد را مورد توجه قرار داده است. 

    ایزدی تاکید کرد: هنوز چیزی از بودجه سال آینده استخراج نشده است که مشخص شود چه وضعیتی به بورس خواهد گذاشت اما امیدواریم که دولت در بودجه 95 حمایت‌ ویژه‌ای از بازار سرمایه انجام دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها