عصر خودرو

پالایشگاه‌های آسیایی برنده نشست آینده اوپک هستند

عصر بازار- در حالی که اوپک برای برگزاری نشست روز ۴ دسامبر آماده می شود، خریداران نفت در آسیا از یک چیز اطمینان دارند و آن اینکه: آنها برندگان اصرار این سازمان بر تولید بالا خواهند بود.

پالایشگاه‌های آسیایی برنده نشست آینده اوپک هستند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که اوپک برای برگزاری نشست روز 4 دسامبر آماده می شود، خریداران نفت در آسیا از یک چیز اطمینان دارند و آن اینکه: آنها برندگان اصرار این سازمان بر تولید بالا خواهند بود.

    اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) روز 4 دسامبر در وین گرد هم می آیند. ایران گفته که طرح هایی را برای افزایش روزانه 500 هزار بشکه ای تولید خود اعلام خواهد کرد. این اقدام ممکن است تولید سازمان را که اکنون از سقف تعیین شده فراتر رفته، بیش از پیش افزایش دهد. افزایش حجم تولید اوپک، وضعیت فزونی عرضه در بازار جهانی را وخیم تر خواهد کرد و به نفع پالایشگاه های واقع در بزرگترین منطقه مصرف کننده نفت یعنی آسیا تمام خواهد شد که به دنبال نفت ارزان تر هستند.

    پیش بینی می شود که اوپک استراتژی قبلی خود در دفاع از سهم خود از بازار را تداوم ببخشد. این سیاست موجب خواهد شد که اعضای اوپک از جمله عربستان به رغم درخواست های ایران مبنی بر جا باز کردن برای افزایش صادرات نفت این کشور، باز هم به تولید بالای خود ادامه دهند.

    کیم وو کیونگ، سخنگوی شرکت اس کی اینوویشن، بزرگترین شرکت پالایشگاهی کره جنوبی گفت: «این احتمالا بهترین دورانی است که ما به عنوان خریدار تجربه کرده ایم... ما از فزونی عرضه نفت در بازار لذت می بریم.»

    بر اساس آمارهای جمع آوری شده، سوددهی تبدیل نفت خام به نفتا، که برای تولید بنزین و مواد پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد، در ماه جاری به 9 دلار و 42 سنت در هر بشکه رسیده که بالاترین رقم دست کم از ماه می تاکنون است. هزینه های خرید نفت خام برای پالایشگاه ها کاهش یافته است.

    بر اساس آمارهای رسمی، ژاپن، دومین مصرف کننده بزرگ نفت آسیا در ماه سپتامبر، به طور متوسط برای خرید هر بشکه نفت خام 51 دلار و 22 سنت پرداخت، در حالی که این رقم در ژانویه 2014، 113 دلار و 47 سنت بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها