عصر خودرو

تقسیم سود ۵۰ درصدی مجمع "ونیکی" و اعلام مهم‌ترین برنامه‌ها

عصر بازار- مجمع سالانه سرمایه گذاری ملی ایران با تقسیم سود ۵۰ درصدی و اعلام مهم‌ترین برنامه‌ها توسط مدیرعامل برگزار شد.

تقسیم سود ۵۰ درصدی مجمع "ونیکی" و اعلام مهم‌ترین برنامه‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، مجمع سالانه سرمایه گذاری ملی ایران برای بررسی عملکرد سال مالی منتهی به 30 آذر 96 در پنجشنبه 30 فروردین با حضور بیش از 85 درصد از سهامداران با ریاست جلسه حسین رجا (رییس هیات مدیره شرکت) و نظارت علی اصغر میرمحمدصادقی و معصومه رضایی به نمایندگی از بانک مرکزی و صندوق کارکنان بانک‌ها به عنوان نظار برگزار شد.
    گزارش مدیرعامل از عملکرد
    در ابتدای این مجمع، محمدابراهیم پورزرندی مدیرعامل "ونیکی" با تشریح عملکرد سال مالی گذشته، مهم‌ترین برنامه‌های شرکت برای سال مالی پیش رو را تبیین و اعلام کرد: این شرکت در سال مالی آذر 96 موفق به تحقق سود 249 ریالی به ازای هر سهم شده و NAV آن نسبت به ابتدای سال مالی از حدود 301 تومان به 325 تومان افزایش پیدا کرده است.
    وی ادامه داد: بهای تمام شده سرمایه گذاری‌های "ونیکی" نیز از حدود هزار و 200 میلیارد تومان در ابتدای دوره به حدود هزار و 350 میلیارد تومان در انتهای دوره افزایش یافته و مازاد ارزش موجود در پرتفوی سرمایه‌گذاری‌های بورسی هم عمدتاً مربوط به صنایع دارو، فلزات اساسی، خودرو، غذایی و واسطه‌گری مالی است .
    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سود سهام نقدی پرداختی به سهامداران (تسویه بدهی سود سهام) طی سال مالی 96 بالغ بر 135 میلیارد تومان بود و در سال مالی95 هم حدود 44 میلیارد تومان وجه نقد بابت پرداخت سود سهام از شرکت خارج شده ، به کاهش سود اوراق بهادار با درآمد ثابت و سود سپرده‌های بانکی در سال مالی مورد بررسی نسبت به سال قبل به همین علت پرداخت و با اشاره به مشکلات نقدینگی شرکت‌های سرمایه‌پذیر در پرداخت نقدی سود سهام و انجام افزایش سرمایه‌های متعدد در این شرکت‌ها، افزایش سرمایه 57 درصدی "ونیکی" برای جبران سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و استفاده از فرصت‌های موجود در بازار را ضروری دانست و اعلام کرد اخذ مجوز افزایش سرمایه از سازمان بورس و اوراق بهادار در جریان است.
    سه برنامه مهم برای آینده
    پورزرندی ادامه داد: علاوه بر اصلاح ساختار مالی شرکت از طریق افزایش سرمایه از 700 میلیارد تومان به 100ر1 میلیارد تومان (250 میلیارد تومان از محل سود انباشته و 150 میلیارد تومان از محل آورده نقدی و مطالبات)، بهینه‌سازی پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها از ابتدای حضور در "ونیکی" اعلام کرد و گفت: توجه به چشم‌انداز اقتصاد کلان و آینده مورد انتظار صنایع و کسب و کارهای مختلف در تعیین پرتفوی هدف شرکت ضروری است.

    وی در پاسخ به پرسش‌های سهامداران در خصوص اقدامات مربوط به اصلاح پرتفوی طی دوره تصدی چند ماهه در "ونیکی توضیح داد: پرتفوی هدف شرکت پس از بررسی‌های همه جانبه آماده و در جلسات هیات مدیره بررسی شده و بزودی تصویب می شود.
    مدیرعامل سرمایه گذاری ملی ایران افرود: عملکرد شرکت در 3 ماهه ابتدایی سال مالی جدید (زمستان 96) هم نشان می دهد عزم بهینه‌سازی پرتفوی جدی است و منافع سهامداران در اولویت اصلی سیاست‌های سرمایه‌گذاری قرار دارد. تعامل با شرکای استراتژیک در شرکت‌های سرمایه پذیر هم آغاز شده تا از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای عملکرد شرکت‌ها حداکثر بهره به عمل آید.
    پورزرندی تبدیل شدن سرمایه‌گذاری ملی ایران به هلدینگ چند رشته‌ای را سومین برنامه "ونیکی" اعلام کرد و در پاسخ به پرسشی در خصوص زمان تحقق این برنامه اعلام کرد: با توجه به قرارداد واگذاری "ونیکی" بین بانک تجارت و شرکت توسعه معادن جنوب، مقرر شده برگزاری هرگونه مجمع فوق‌العاده از جمله مجامع مربوط به تغییر اساسنامه منوط به تایید بانک تجارت باشد.
    وی ادامه داد: بنابراین در مورد تبدیل شدن به هلدینگ و همچنین انجام افزایش سرمایه، مکاتباتی با بانک تجارت صورت پذیرفته و باید منتظر پاسخ بانک بود .
    پاسخ نماینده بانک تجارت درباره تغییر اساسنامه و انجام افزایش سرمایه
    در این رابطه جلال‌آبادی نماینده بانک تجارت اعلام کرد: پاسخ مکاتبات در مورد افزایش سرمایه ظرف یک هفته آینده به سرمایه‌گذاری ملی ایران ابلاغ خواهد شد اما پاسخ به این سوال که از بین نمونه اساسنامه شرکت‌های هلدینگ یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری کدام انتخاب شود، مستلزم بررسی‌های بیشتر توسط بانک است که پس از انجام این بررسی‌ها، پاسخ ارسال خواهد شد.
    تقسیم 50 درصد از سود
    در ادامه جلسه و پس از قرائت گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی و تصویب صورت‌های مالی سال مالی منتهی به 30 آذر 96، پیشنهاد نماینده سهامدار عمده مبنی بر توزیع 100 ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران مطرح شد که نهایتاً براساس پیشنهاد تکمیلی نماینده بانک مرکزی مبنی بر توزیع 125 ریال به ازای هر سهم، مجمع به این پیشنهاد رای داد و مقرر شد حدود 50 درصد از سود خالص شرکت (معادل 87.5 میلیارد تومان) تقسیم شود که نسبت به تقسیم سود 50 ریالی سال مالی قبل تر، حدود 150 درصد بیشتر است.
    طبق توضیحات مسئولین شرکت، رویه جاری تاکنون اینگونه بوده که درخواست سهامداران حقیقی مبنی بر پرداخت مطالبات سود سهام مورد اجابت قرار گرفته و بر این اساس مقرر شد سود سهامداران حقیقی از اول مرداد از طریق کلیه شعب بانک تجارت و سود سهامداران حقوقی از ابتدای آبان 97 توزیع شود.
    براساس این گزارش، انتخاب موسسه حسابرسی همیار حساب به عنوان بازرس اصلی و حسابرس مستقل و موسسه حسابرسی آزمون پرداز ایران مشهود به عنوان علی البدل ، روزنامه اطلاعات از دیگر مصوبات مجمع "ونیکی" بود.

    برچسب ها