عصر خودرو

رییس سازمان برنامه و بودجه :

حذف یارانه ۲۴ میلیون نفر در دستور کار

عصر بازار- رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تکلیف دولت برای حذف یارانه ۲۴ میلیون نفر، گفت: انتظار داریم با شناسایی دقیق افراد بتوانیم یارانه افرادی که نیاز ندارند را حذف کنیم.

حذف یارانه ۲۴ میلیون نفر در دستور کار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، محمدباقر نوبخت در نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید افزود: رقم 320 هزار میلیارد تومان بودجه در سال 96 نسبت به 283 هزار میلیارد تومانی که در سال 95 بود با رشد 13 درصدی روبرو بوده است.

    رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: بر اساس گزارش خزانه، منابع و مصارف بودجه 96 دقیقا 320 هزار میلیارد تومان بود و از آنجا که دولت پیش بینی صحیح و درستی از منابع و مصارف سال 96 داشت آن را با این رقم به پایان رساند.

    وی ادامه داد: اگر تورم 8 و 2 درهم درصدی را کنار بگذاریم رشد منابع و مصارف 4 و 5 نیم درصد بود که رشد اقتصادی بر اساس گزارش مرکز آمار در 9 ماهه اول سال گذشته 4 و 4 دهم درصد با احتساب نفت و 4 و 7 دهم درصد بدون احتساب نفت بوده است.

    سخنگوی دولت افزود: مالیات هم در بودجه سال گذشته به میزان 93 هزار میلیارد تومان بود که بدون در نظر گرفتن 3 هزار میلیارد تومان تهاتر بقیه آن به دقت حاصل شد و از این نظر پیش بینی دولت درست بود.

    نوبخت با اشاره به اینکه دولت برای فروش هر بشکه نفت در بودجه سال گذشته 50 تا 55 دلار در نظر گرفت بود که در 11 ماهه اول سال گذشته موفق شدیم هر بشکه نفت را به طور متوسط 53 دلار و هر بشکه میعانات گازی را 55 دلار به فروش برسانیم. وی افزود: میزان مصارف جاری در سال گذشته 243 هزار میلیارد تومان بود که 96 درصد آن تحقق پیدا کرد.

    رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در برخی دستگاه‌ها بیش از 100 درصد مصارفشان تحقق پیدا کرد و برخی هم بیش از 110 درصد مصارفشان محقق شد از جمله استان‌ها که مصارفشان تا 110 درصد هم تخصیص پیدا کرد.

    نوبخت با بیان اینکه حذف یارانه 24 میلیون نفر جزو تکالیف دولت در تبصره 14 بودجه است، افزود: دولت علاقه‌مند نیست یارانه مردم را قطع کند، ولی انتظار داریم که با شناسایی دقیق افراد بتوانیم یارانه افرادی که نیاز ندارند را حذف کنیم و هدف مجلس را در جهت حذف یارانه تحقق بخشیم. وی در ادامه گفت: اطلاعات افراد به طور کامل در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست و از استانداران می‌خواهیم تا در جهت تکمیل اطلاعات افراد کمک کنند.

    ایجاد اشتغال در 6 حوزه ظرف 12 برنامه در سال 97

    رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: ایجاد یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی در 6 حوزه و با اجرای 12 برنامه محقق خواهد شد. نوبخت که در نشست سراسری مدیران دولتی سخن می گفت افزود: دولت 73 هزار و 400 میلیارد تومان از منابع خود، منابع بانکی، صندوق توسعه ملی برای اشتغال در سال جاری در نظر گرفته است.

    وی ادامه داد : برنامه های دولت برای اشتغال در 6 حوزه مسکن، حمل و نقل، گردشگری، کشاورزی، صنعت و سیاست های اشتغال در نظر گرفته که در هر حوزه دو برنامه طراحی شده که در مجموع 12 برنامه خواهیم داشت.

    وی ادامه داد : از استانداران باید سهم خود را از رقم 73 هزار و 400 میلیارد تومان مشخص کنند. نوبخت با اشاره به اینکه دولت در سال جاری قصد دارد یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی ایجاد کند گفت: با برنامه های طراحی شده هم افراد وارد بازار کار می شوند و هم فرصت شغلی ایجاد می شود.

    رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت در سال جاری برای طرح های عمرانی 70 هزار میلیارد تومان از منابع دولتی، منابع بانکی و صندوق توسعه ملی در نظر گرفته و به صورت یک مدل عمومی - خصوصی آن را اجرا خواهد کرد.

    وی ادامه داد: دولت قصد دارد برخی از طرح های عمرانی را با مشارکت بخش غیر دولتی به اتمام برساند. وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 836 هزار نفر جمعیت فعال وارد بازار کار شدند گفت: از این جمعیت 819 هزار نفر مشغول به کار شدند و همچنان 17 هزار نفر از سال گذشته بیکار باقی ماندند.

    برچسب ها