عصر خودرو

مدیر برنامه‌ریزی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی :

لزوم حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید انرژی و مدیریت کربن در کشور

عصر بازار- مدیر برنامه‌ریزی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر ضرورت حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در تولید و نگهداشت انرژی، گفت: از آنجایی که نفت اصلی‌ترین انرژی در کشور است؛ از این رو ما کمتر به سراغ تولید سایر انرژی‌ها رفتیم؛ لذا لازم است تا شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی در این عرصه ایفا کنند.

لزوم حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید انرژی و مدیریت کربن در کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، دکتر رضایی امروز در گردهمایی شتاب‌دهنده‌ها و استارتاپ‌های حوزه انرژی با اشاره به عملکرد وزارت نفت در زمینه تامین انرژی، افزود: ماموریت وزارت نفت سیاستگذاری است و برنامه‌های آن از طریق چهار شرکت ملی نفت‌، پایش‌ و پخش، گاز و پتروشیمی دنبال می‌شود.

    وی با بیان اینکه انرژی اصلی کشور نفت است، یادآور شد: این امر موجب شده تا کشور کمتر به سراغ انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کند، ولی باید از سوخت‌های فسیلی و خام فروشی آن جدا شویم.

    رضایی با اشاره به عملکرد این وزارتخانه برای اجرای پروژه‌ها، خاطرنشان کرد: این وزارتخانه دارای پیمانکاران خاصی است که این روند باید خاتمه یابد، چرا که معتقدیم باید در عرصه‌های بهینه‌سازی انرژی افراد فناور ایفای نقش کنند.

    مدیر برنامه‌ریزی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان را از مهم‌ترین بازیگران این عرصه نام برد و اضافه کرد: وزارت نفت توان ادامه دادن این روند در حوزه‌های تامین و نگهداشت انرژی را ندارد، ضمن آنکه نمی‌توان انرژی را به روش‌های سنتی فعلی تولید کرد.

    وی همچنین کنترل و کاهش گازهای گلخانه‌ای را از دیگر چالش‌های کشور عنوان کرد و افزود: وزارت نفت از جمله نهادهایی است که در کنترل تولید کربن متعهد شده است، از این رو در آینده نمی‌توان سوخت‌های فسیلی را با روش‌های فعلی که میزان CO2 زیادی تولید می‌کنند، تولید کرد.

    رضایی با تاکید بر اینکه وزارت نفت متولی مدیریت تولید کربن در کشور نیست، گفت: ولی سعی کرده اقداماتی را برای این عرصه اجرایی کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو