عصر خودرو

حجم معاملات هفتگی بازار اول فرابورس ۲۰۰ درصد افزایش یافت

عصر بازار- معاملات فرابورس در هفته اول آذر با رشد حجم و ارزش به پایان رسید و به دنبال آن، حجم معاملات بازار اول در مقایسه با هفته قبل، ۲۰۰ درصد افزایش یافت.

حجم معاملات هفتگی بازار اول فرابورس ۲۰۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، بازار فرابورس در هفته اول آذرماه با معامله یک هزار و 151 میلیون ورقه بهادار به ارزش 5 هزار و 159 میلیارد ریال به کار خود پایان داد و به این ترتیب رشد 16 درصدی حجم و 12 درصدی ارزش معاملات را در قیاس با هفته پیش از آن رقم زد.
    به دنبال این وضعیت، حجم و ارزش معاملات هفتگی در بازار اول 200 و 138 درصد رشد کرد و 179 میلیون ورقه بهادار به ارزش 432 میلیارد ریال در آن معامله شد.
    با این وجود، در بازار دوم، حجم و ارزش معاملات افت کرد و معامله 227 میلیون ورقه بهادار به ارزش 530 میلیارد ریال در این بازار به ثبت رسید.
    حجم معاملات هفتگی در بازار پایه با 6 درصد رشد نسبت به هفته قبل به 657 میلیون ورقه بهادار رسید و ارزش آن نیز با 18 درصد رشد معادل 751 میلیارد ریال شد.
    این گزارش حاکی است، 89 میلیون ورقه بهادار به ارزش 3 هزار و 445 میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی داد و ستد شد که رشد 57 درصدی حجم و 12 درصدی ارزش معاملات را در مقایسه با هفته قبل از آن نشان می‌دهد.
    همچنین، ارزش بازار فرابورس ایران در روز پایانی معاملات هفتگی با 1.4 درصد کاهش نسبت به چهارشنبه گذشته، نشانگر رقم 773 هزار و 402 میلیارد ریال شد و شاخص کل نیز ضمن افت 0.9 درصدی، در عدد 692 واحد توقف کرد.
    این گزارش می‌افزاید، گروه فلزات اساسی در هفته معاملاتی منتهی به 4 آذرماه با سهم 15 درصدی از معاملات در صدر صنایع پیشرو قرار گرفت و گروه بانک‌ها و فرآورده‌های نفتی به ترتیب با سهم 12 و 11 درصدی در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها