عصر خودرو

وزیر اقتصاد:

اجازه خروج ارز از کشور داده نخواهد شد

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه اجازه نخواهیم داد ارز از کشور خارج شود، گفت: به گونه ای سیاست گذاری خواهیم کرد که واحدهای تولیدی ارز را به کشور وارد کنند.

اجازه خروج ارز از کشور داده نخواهد شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، مسعود کرباسیان پنجشنبه شب در نشست شورای اداری رفسنجان افزود: برخی معتقد بودند که این نرخ باید شناور باشد، و کف قیمتی دیده می شد تا پس از آن شناور بودن ارز انجام شود.
    وی با تاکید بر اینکه سامانه ارزی بحثی قطعی است، ادامه داد: التهاب ارزش ارز باید روی می داد اما جهش رخ داده، قیمت واقعی نبود و قیمت حدود چهار هزار و 200 تومان است.
    وی با اشاره به مقوله ارز صادراتی نیز گفت: ارز صادراتی لزوما از طریق بانک نباید بر می گشت و می توانست به وسیله صرافی ها نیز انجام شود.
    کرباسیان افزود: در این شرایط صادر کننده می توانست سپرده ارزی کند و البته بنا به تاکید ریاست جمهوری در این زمینه تجربه تلخ گذشته نباید تکرار شود و صادر کنندگان همچنین می توانستند ارز خود را به فرد دیگری واگذار کنند که می خواهد واردات کند.
    وی گفت: بخشنامه ارزی گویا است و در حوزه صادرات تمامی مسایل دیده شده است.
    وی ادامه داد: بانک مرکزی 36 نوع نیاز در پیوند با ارز احصا کرده است که در گروه های کاری مورد توجه قرار می گیرند.
    کرباسیان همچنین بر لزوم حمایت های لازم از مناطق آزاد همچون مناطق ویژه اقتصادی تاکید کرد و افزود: باید مشابه مناطق ویژه اقتصادی به مناطق آزاد نیز حمایت های لازم داده و حمایت لازم را به این مناطق آزاد نیز تعمیم داد.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی که چهارشنبه شب به همراه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی وارد کرمان شد ضمن دیدار با فعالان اقتصادی استان کرمان پنجشنبه شب در شورای اداری شهرستان رفسنجان شرکت کرد.

    برچسب ها