عصر خودرو

سقوط پوند در برابر ارزهای اصلی ؛

افزایش نرخ بهره در انگلیس رنگ باخت

عصر بازار- پوند انگلیس در برابر ارزهای اصلی جهان با روند نزولی روبرو شد و به کمترین حد خود در دو هفته اخیر رسید.

افزایش نرخ بهره در انگلیس رنگ باخت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، ارزش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا به دلیل اظهار نظر رییس بانک مرکزی انگلیس مبنی بر بی میلی برای افزایش نرخ بهره و همچنین انتشار آمار ضعیف بخش خرده فروشی بریتانیا، شک و تردید در مورد بالا بردن نرخ مجدد بهره بانکی را در ماه آینده میلادی افزایش داد  و ارزش پوند به کمترین حد خود در دو هفته اخیر رسید.

    ضمن اینکه همچنان ابهام در مورد سیاست های تجاری آمریکا تا تنش کره شمالی و سوریه باعث شده تا بسیاری از سرمایه گذاران در موضع بلاتکلیفی قرار گیرند و یورو، دلار و ین ژاپن هم ضعیف ترین عملکرد هفتگی خود را در چندین ماه اخیر تجربه کنند.

    بر همین اساس، هر پوند انگلیس به 1.4069 دلار رسید که کمترین رقم در دو هفته اخیر در برابر دلار آمریکا محسوب می شود؛ اگرچه ساعتی بعد در نهایت در برابر 1.4074 دلار قرار گرفت.

    همچنین پوند با رسیدن به 0.87725 یورو کمترین ارزش خود را درسه هفته اخیر در برابر این ارز تجربه کرد؛ اما ساعتی بعد به 0.8765 یورو رسید؛ ضمن اینکه پوند انگلیس در هفته جاری 0.89 درصد تغییر را در ارزش خود داشته است.

    هر دلار نیوزلند هم با چهار دهم درصد کاهش به 0.7240 دلار آمریکا رسید که بیشترین روند نزولی آن در بیش ازدو هفته اخیر محسوب می شود و هر فرانک سوئیس هم به کمتر از 1.20 یورو رسید و کمترین ارزش آن در بیش از سه سال اخیر محسوب می شود؛ البته بخشی از این کاهش ارزش فرانک به گمانه زنی بر سر تغییر سیاست پولی بانک مرکزی سوئیس نسبت داده می شود.

    البته هر دلار با 0.25 درصد رشد در برابر پول ژاپن به 107.63 ین رسید. اوراق قرضه 10 ساله آمریکا هم با 2.934 درصد رشد بیشترین افزایش یک ماه خود را تجربه کرد.

    برچسب ها