عصر خودرو

توافق جدید نفتی ایران-فرانسه

IFP فرانسه به صنعت نفت باز می‌گردد

عصر بازار- دور جدید مذاکرات ایران با معتبرترین موسسه آموزشی صنعت نفت جهان از فرانسه به میزبانی موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی در تهران برگزار شد.

IFP فرانسه به صنعت نفت باز می‌گردد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، دور جدید مذاکرات ایران با معتبرترین موسسه آموزشی صنعت نفت جهان از فرانسه به میزبانی موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی در تهران برگزار شد.

    براساس مذاکرات انجام شده، موسسه آی اف پی (IFP) فرانسه خواستار بازگشت به صنایع نفت و گاز ایران و از سرگیری فعالیت‌های مشترک آموزشی با شرکت ملی نفت و موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی ایران شده است.

    کارنیک رئیس موسسه آی اف پی از فرانسه آمادگی این موسسه برای حضور قوی و موثر در صنعت نفت و گاز ایران و به خصوص آموزش و تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز این صنعت در پساتحریم خبر داد و گفت: ایران یکی از مهمترین قطب‌های صنعت نفت و گاز جهان است.

    وی به سابقه همکاری بسیار نزدیک ایران و موسسه آی اف پی در دوران پیش از اعمال تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: آی اف پی فرانسه به عنوان یکی از معتبرترین موسسات آموزشی جهان در حوزه نفت و گاز با تجربه حضور در بیش از ٨۰ کشور و همکاری با ١٢۰۰ شرکت نفت و گازی در جهان از امکان فعالیت مجدد در ایران بلافاصله پس از رفع تحریم‌ها استقبال می کند.

    به گفته کارنیک، موسسه آی اف پی آماده انتقال دانش و مهارت در راستای تربیت نیروهای بومی در صنایع نفت و گاز ایران در پساتحریم است.

    براساس مذاکرات و توافقی که با این موسسه نفتی فرانسوی انجام شده، مقرر شده است تا زمینه‌های همکاری‌ و اولویت‌های آموزشی در صنعت نفت و گاز ایران مورد بحث و بررسی قرار گیرد و تاکنون توافق اولیه درباره نحوه همکاری های دوجانبه حاصل شده است.

    در همین حال، هفته پایانی آبان ماه سال جاری، دور جدید مذاکرات ایران با نمایندگان و مدیران 26 شرکت نفتی فرانسه در تهران در حالی آغاز شد که شرکت تکنیپ فرانسه مذاکرات متعددی را برای بازگشت به صنعت نفت ایران انجام داده است.

    این در حالی است که «استفان میشل» مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای توتال فرانسه اخیرا در کنفرانسی در تهران با اشاره به آمادگی این شرکت فرانسوی به منظور بازگشت صنعت نفت ایران، اعلام کرده است: توتال آماده تامین فاینانس، اجرای طرح‌های کاهش هزینه تولید نفت و فناوری‌های مورد نیاز صنعت نفت و گاز ایران است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها