عصر خودرو

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

جایگزینی یورو تک قطبی بودن دلار را می‌شکند

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: جایگزینی یورو تک قطبی بودن دلار را می‌شکند و می‌تواند مبنای خوبی برای مراودات اقتصادی و معاملات بین المللی باشد.

جایگزینی یورو تک قطبی بودن دلار را می‌شکند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به مصوبه جایگزینی یورو در هیات دولت اظهار داشت: این گام با وجود اینکه دیر هنگام صورت گرفته اما به عنوان یک کار مثبت ارزیابی می شود، با این کار در واقع کشور را از فراز و فرودهای دلار و سیاست های آمریکا دور نگه می دارد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یورو ارز بین المللی است، ادامه داد: با این ارز می توانیم با کشورهای اروپایی داد و ستد داشته باشیم، یورو می تواند مبنای خوبی برای مراودات اقتصادی و معاملات بین المللی باشد.

    یورو به صرفه تر از دلار است

    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه داد و ستد با یورو با صرفه تر از دلار است، بیان داشت: اگر روند جایگزینی یورو ادامه دار باشد که با مصوبه هیات وزیران باید ادامه پیدا کند، باید بودجه و اقتصاد کشور، تعامل با کشورهای خارجی، قیمت نفت، واردات و صادرات بر مبنای یورو تنظیم شود.

    وی با اشاره به علاقه حضور مردم در بازار ارز، گفت: با جایگزینی یورو، مردم هم بر همین اساس امورات خود را در زمینه سفرهای خارجی و انجام واردات تنظیم و دنبال می کنند، به هر حال باید از این کار دولت تشکر کرد.

    روند بودجه نویسی با جایگزینی یورو

    این نماینده مجلس در خصوص تاثیر جایگزینی یورو در بودجه نویسی توضیح داد: در محاسبات بودجه های سنواتی می گفتیم روزانه 2میلیون 530 هزار بشکه نفت بفروش برسد و به طور مثال قیمت هر بشکه نفت 55 دلار و هر دلار 3500 تومان باشد حالا با جایگزینی یورو مشکلی ایجاد نمی شود چرا که  می توان گفت هر دلار چه مقدار یورو است و ارزش این ارز به ریال چه میزان می شود و مجموع آن را درآمد های نفتی در نظر گرفت

    حاجی بابایی در ادامه با تاکید براینکه جایگزینی یورو در بودجه اشکالی ایجاد نمی کند، اظهار داشت: با وجود اینکه ارزش ریالی یورو از دلار بیشتر است، نباید نگران این جایگزینی و تجربه مجدد التهاب بازار بود، چرا که تاثیر روانی، اقتصادی و سیاسی یورو در دنیا به نفع جمهوری اسلامی است.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یورو می تواند ما را به سمتی ببرد که از وضعیتی که آمریکا ایجاد کرده است و از تک قطبی بودن ارز در دنیا فاصله بگیریم وبه سمت چند قطبی شدن ارز، رقابتی کردن و خروج از انحصار پیش برویم.

    برچسب ها