عصر خودرو

یک اقتصاددان مطرح کرد:

صراف‌ها اختلال اقتصادی ایجاد کردند

عصر بازار- به گفته مهدی تقوی؛ صراف‌ها عامل اصلی تغییر و تحولات اقتصادی اخیر بودند. آنها با خرید و فروش دلار از طریق دلالان خود، بازار را دردست گرفته و آن را به نرخ غیرواقعی۶۰۰۰ تومان رساندند.

صراف‌ها اختلال اقتصادی ایجاد کردند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، مهدی تقوی (اقتصاددان و استاد دانشگاه) ، درباره نوسانات بازار ارز گفت: به باور بنده صراف‌ها عامل اصلی این تغییر و تحولات بودند که با خرید و فروش دلار از طریق دلالان خود، بازار را در دست گرفته و آن را به نرخ غیرواقعی6000 تومان رساندند و حالا این تبادلات از طریق بانک‌ها صورت می‌گیرد که کنترل‌پذیر هستند.

    وی افزود: در سیاست جدید ارزی مبادلات از کانال بانک‌ها با نرخ 4200 تومان صورت می‌گیرد که تصمیمی کاملا عاقلانه بود، ازسویی اگر نرخ دلار درحوالی 6000 تومان می‌ماند، دستاورد تورمی دولت یازدهم را تحت تاثیر قرار می‌داد.

    تقوی ادامه داد: با تصمیم جدید، بانک مرکزی مسئول تامین نیازهای ارزی صادرکنندگان و مسافران است که موجب حذف صراف‌ها به عنوان عامل اختلال اقتصادی شده است. البته اگر دولت می‌توانست اقدامات سخت‌تری را نیز برای صرافان درنظر می‌گرفت.

    وی با مثبت ارزیابی کردن سیف در این‌باره، گفت: سیف با آنکه اقتصاد نخوانده است اما با اتکا به تیم اقتصادی نیرومند خود در بانک مرکزی، توانست تصمیمات خوبی را اتخاذ کند.

    برچسب ها