عصر خودرو

ارزش مبادلات ایران و تایلند چه مقدار افزایش می یابد؟

عصر بازار- تایلند و ایران طی سه سال آینده ارزش مبادلات تجاری دوجانبه را از ۳۰۰ میلیون دلار کنونی به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار افزایش می دهند.

ارزش مبادلات ایران و تایلند چه مقدار افزایش می یابد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، تارنمای روزنامه 'نیشن' تایلند روز جمعه اعلام کرد که این کشور براساس برنامه ریزی های انجام شده پس از لغو تحریم های یکجانبه غرب علیه ایران و با هدف افزایش مبادلات دو جانبه از 300 میلیون دلار در سال گذشته به یک میلیارد و 200 میلیون دلار طی سه سال آینده، نخستین مقام این کشور را برای مذاکره به تهران اعزام کرد.

    به نوشته این روزنامه، 'سویت مائسینسی' معاون وزیر بازرگانی تایلند پس از دیدار با مقامات وزارتخانه های کلیدی اقتصادی - تجاری، نفت، راه و شهرسازی و صنعت ایران، گفت که دو کشور فرصت عالی برای تقویت مناسبات تجاری و سرمایه گذاری و همکاری در صنعت گردشگری دارند.

    وی گفت: تایلند یک منبع غذایی برای ایران و دروازه ایران برای ورود به کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آ.سه.ان) است.
    این مقام تجاری تایلند، گفت که این کشور دروازه ورود ایران به بازارهای منطقه بخصوص بازار کامبوج، لائوس، میانمار و ویتنام است و ایران نیز می تواند دروازه ورود و نفوذ تایلند به بازار خاورمیانه باشد.

    وی گفت که بانکوک و تهران برای سازماندهی مجدد جلسات کمیسیون مشترک دو کشور در ماه فوریه سال آینده و تلاش برای همکاری نزدیکتر در مورد مسائل مختلف به توافق رسیدند.

    براین اساس 'پراویت وونگ سووان' معاون نخست وزیر تایلند قرار است در راس هیاتی اوایل فوریه (بهمن ماه سال جاری) به تهران سفر کند.

    در حال حاضر سهم جمهوری اسلامی ایران از بازار 200 میلیارد دلاری تایلند 99 میلیون دلار یعنی کمتر از نیم درصد و سهم تایلند از مجموع 87 میلیارد دلار واردات کشورمان 115 میلیون دلار است.

    براساس آمارهای منتشر شده، در هفت ماهه سال 2015 (11 دی 93 تا 10 مرداد 94) ارزش مبادلات تجاری دو کشور به رقم 281 میلیون و 80 هزار دلار رسید که نسبت به دوره مشابه سال 2014، رشد 6.57 درصدی را ثبت کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها