عصر خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی :

آیا سوآپ ارزی ریال ایران و لیر ترکیه در کاهش تقاضای دلار نقش دارد؟

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:نقل و انتقالات و تبادلات مالی با اجرایی شدن پیمان های پولی تسهیل می شود.

آیا سوآپ ارزی ریال ایران و لیر ترکیه در کاهش تقاضای دلار نقش دارد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت ، معصومه آقاپورعلیشاهی ، درباره اعتبار اسنادی (LC) با استفاده از قرارداد (پیمان پولی/ سوآپ ارزی)ریال ایران و لیر ترکیه گفت:پیمان پولی بین ایران و ترکیه باعث می شود از تقاضای دلار در بازار کاسته شود که این موضوع نکته مثبتی محسوب می شود.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش کنترل تقاضای دلار در کنترل نوسانات ارزی   ادامه داد:محدود کردن تقاضا برای دلار در شرایط فعلی می تواند به ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضا موثر باشد.

    نماینده مردم شبستر در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به قرارداد سوآپ ارزی ریال ایران و لیر ترکیه بین بانک های مرکزی ایران و ترکیه، نیازی به ارز مانند دلار برای تسویه مبادلات ارزی وجود ندارد که این نکته مثبتی محسوب می شود.

    نقش سوآپ ارزی ریال ایران و لیر ترکیه در کاهش نیاز به دلار

    آقاپور علیشاهی در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:با توجه به برنامه ششم توسعه باید بانک مرکزی در خصوص انعقاد پیمان های پولی دو و چند جانبه هدف اقدامات بیشتری انجام دهد چرا که در تسهیل مبادلات بازرگانی و تجاری موثر است.

    وی ادامه داد: در انعقاد پیمان های پولی دو و چند جانبه باید کشورهای همسایه و کشورهای که سطح مبادلات تجاری بالای با جمهوری اسلامی ایران  دارند در اولویت قرارداد باشند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  یادآور شد:نقل و انتقالات و تبادلات مالی با اجرایی شدن پیمان های پولی تسهیل می شود بطور مثال با استفاده از قرارداد (پیمان پولی/ سوآپ ارزی)ریال ایران و لیر ترکیه،  اعتبارات برای فعالان اقتصادی ایرانی به لیر ترکیه خواهد بوده و از منابع ناشی از قرارداد سوآپ ارزی تأمین می شود که انجام این مهم می تواند در کاهش تقاضای دلار نقش داشته باشد.

    برچسب ها