عصر خودرو

فاینکس ۲۰۱۸ (۲۸)

در کارگاه آشنایی با روش های تامین مالی عنوان شد: اعطای وام راه حمایت از استارت‌آپ‌ها نیست

عصر بازار- کارگاه آشنایی با روش‌های تامین مالی شرکت‌های نوبنیاد و استارت‌آپ ها هم‌زمان با دومین روز نمایشگاه فین استارز ۲۰۱۸ برگزار شد .

در کارگاه آشنایی با روش های تامین مالی عنوان شد: اعطای وام راه حمایت از استارت‌آپ‌ها نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، در این کارگاه راهکارهای تامین مالی استارت‌آپ‌ها مورد توجه قرار گرفت و عنوان شد: تامین مالی در حوزه‌های مختلف از تولید و بازرگانی گرفته تا پتروشیمی و غیره از جمله مشکلات اساسی شرکت‌ها به شمار می‌رود.

    پیمان مولوی مدرس این کارگاه با تاکید بر اینکه لازم است مشخص باشد راهکار شرکت‌های استارت‌آپ به غیر از درآمدزایی برای شرکت چه ارزشی برای جامعه دارد، گفت: باید برای تدوین طرح تجاری شرکت‌ها دقت نظر کافی لحاظ شود. اکنون در ارتباط با بوم‌های کسب و کار اطلاعات متعددی وجود دارد و کتب متعددی به چاپ رسیده که لازم است فعالان این عرصه تمرکز بالایی بر این بخش داشته باشند.

    وی افزود: از سوی دیگر اینکه همکاران تجاری شرکت‌ها چه کسانی باشند یا حیطه فعالیت آن‌ها ملی یا بین‌المللی تعریف شود اهمیت بسیار دارد. امروزه شرکت‌های هندی با توجه به بازار بزرگی که در کشور خود در اختیار دارند همچنان بر بازارهای بین‌المللی تمرکز داشته و به دنبال راه‌یابی به این بازارها هستند.

    این مدرس اظهار کرد: اعطای وام به استارت‌آپ‌ها در واقع خنجری است که به این شرکت‌ها زده می‌شود، این مدل در دنیا هم جواب نداده و با توجه به نرخ بهره بانکی بهره‌گیری از این شیوه می‌تواند هزینه سرمایه شرکت‌ها را به مراتب افزایش داده و برای آن‌ها مخاطره‌ساز باشد.

    مولوی در عین حال گفت: در طرح تجاری شرکت‌ها باید حتما مدل‌های تامین سرمایه آن‌ها دیده شود و بهترین راهکار نیز آن است که شرکت‌ها با سرمایه شخصی خودکار را آغاز کنند تا در گام‌های بعدی بتوانند شرایط بهتری برای خود مهیا کنند.

    وی با تاکید بر اهمیت تامین مالی ارزان‌قیمت در کسب و کارهای مختلف، اظهار کرد: باید هزینه سرمایه شرکت‌ها به دقت تعیین و بررسی شود، زیرا بزرگ‌ترین چالش شرکت‌ها در تامین مالی همین هزینه سرمایه است.

    مولوی ادامه داد: یافتن سرمایه‌گذار خطرپذیر از دیگر مواردی است که اهمیت بسیار دارد، اما اینکه این سرمایه‌گذاران یا شرکای تجاری در حیطه‌های دیگر چه خدماتی ارائه می‌کنند نیز حائز اهمیت بسیار است که باید مورد توجه قرار گیرد تا این سرمایه‌گذاران در زمینه‌های مختلف بتوانند خدمات مناسبی ارائه کنند. سایز سرمایه مورد نیاز شرکت‌ها نیز امری قابل توجه است، زیرا برای تامین هر میزان سرمایه راهکارهای متفاوتی وجود دارد.

    این مدرس همچنین مطالعات فرصت‌سنجی را از نیازهای اساسی شرکت‌ها دانست که معمولا مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

    وی گفت: بسیاری از ما بر این باوریم که ایده ما بسیار نایاب و بکر است، اما آیا ممکن نیست در ایران یا جهان حداقل چند نفر قبل از شما این موضوع را در دستور کار قرار داده باشند؟ به همین دلیل شرکت‌ها باید ایده‌های خود را مورد راستی آزمایی قرار دهند.

    مولوی در پایان اظهار کرد: در تمام دنیا گام اصلی برای توسعه شرکت‌ها ورود به بازار بورس و سرمایه است، اما در ایران با توجه به مشکلات مالیاتی، بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند از این شیوه چشم‌پوشی کنند .

    برچسب ها