عصر خودرو

رئیس مجلس شورای اسلامی :

همکاری های بانکی ایران و ویتنام باید تسهیل شود

عصر بازار- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید گروهی برای بازاریابی بین ایران و ویتنام تشکیل و همکاری بانکی بین دو کشور تسهیل شود.

همکاری های بانکی ایران و ویتنام باید تسهیل شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت ، دکتر علی لاریجانی امروز (سه شنبه، 28 فروردین ماه) در نشست تجاری ویتنام و ایران حضور یافت و با تجار ویتنامی دیدار و گفت وگو کرد.

    دکتر لاریجانی در این نشست با بیان اینکه دیدگاه مردم ایران نسبت به مردم ویتنام مثبت است و این دیدگاه زمینه خوبی برای همکاری های تجاری بین دو کشور به وجود می آورد، گفت: روابط سیاسی بین دو کشور بسیار مناسب بوده و در سطح بالایی قرار دارد، لذا روابط تجاری ایران و ویتنام نیز باید به سطحی که روابط سیاسی دو کشور است، ارتقاء یابد.

    وی افزود: در دیدار با مقامات ویتنامی مذاکراتی درباره مسائل و موضوعات اقتصادی مطرح شد که زمینه سرمایه گذاری در بخش های مختلف وجود دارد.

    رئیس نهاد قانونگذاری با بیان اینکه در ایران مناطقی به عنوان مناطق آزاد تجاری تعیین شده است، یادآور شد: سرمایه گذاری در این بخش راحت بوده و می توان تولیدات را از این منطقه صادر کرد.

    دکتر لاریجانی با بیان اینکه همکاری های بانکی بین دو کشور باید سهل شود، افزود: مقرر شد که مذاکراتی بین دو کشور به این منظور صورت گیرد که امیدوارم در روزهای آینده این مشکل رفع شود تا زمینه سرمایه گذاری سهل شود.

    وی با اشاره به اینکه در زمینه گسترش توریست و کشاورزی امکان همکاری بین دو کشور وجود دارد، ادامه داد: در بخش کشاورزی باید محصولاتی که مورد نیاز ایران است توسط تجار ویتنامی شناسایی شود همانند دانه های روغنی که ایران وارد می کند و در این راستا تجار ویتنامی می توانند دانه های روغنی را به ایران صادر کنند.

    رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید گروهی برای بازاریابی بین ایران و ویتنام تشکیل شود، اظهار داشت: کمیسیون مشترک ایران و ویتنام به زودی جلسه نهایی خود را تشکیل می دهد که به وزرای مربوطه توصیه می شود که تصمیمات را اجرایی کنند.

    وی با تاکید بر اینکه دو کشور مصمم هستند که روابط تجاری را افزایش دهند، افزود: شما تجار می توانید از این فرصت استفاده کنید و در دولت و پارلمان از این حرکت حمایت می شود که امیدوارم سال های آینده سال رشد شرایط تجاری دو کشور باشد.

    چان وان چی رئیس شورای مشترک تجاری ایران و ویتنام در این دیدار افزود: در سال 2017 به دستور مقامات ویتنام و رئیس کمیسیون مشترک ایران و ویتنام شورای تجارت دو کشور تشکیل شده که 170 میلیون دلار به حجم مبادلات دو کشور اضافه کرده است.

    وی با بیان اینکه یکی از درخواست های ما ایجاد شرایط و تسهیلات برای صادرات برنج به ایران است، ادامه داد: اولین مشکل برای تجار و رفت و آمد مردم مسئله ویزا و روادید است که امیدوارم در آینده نزدیک این مشکل رفع شود چرا که مهلت اقامت اندک است و این موضوع برای تجار هزینه بر بوده و باید سریع ایران را ترک کنند.

    در این دیدار یکی از نمایندگان تجار ویتنامی تاکید کرد: روابط دیپلماتیک شکل گرفته به توسعه روابط تجاری دو کشور کمک می کند.

    وی افزود: نقش جامعه تجار ایران و ویتنام مهم است و این دو نیروی اصلی روابط اقتصادی و تجاری محسوب می شوند.

    معاون شورای تجاری ویتنام و ایران نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که با گسترش و توسعه گردشگری بین دو کشور، تجار و مردم ویتنام بیشتر از این بازدید کنند و ادامه داد: ما باید از دستاوردهای مردم ایران در زمینه های مختلف برای توسعه خود استفاده کنیم چرا که ایران در بسیاری از زمینه ها همانند زمینه های علمی و فناوری دستاوردهای بسیار خوبی داشته است که در آن جای هیچ شکی نیست.

    وی افزود: آرامش و امنیت بر کشور ایران حاکم است و مردم آن در شرایط آرامی زندگی می کنند.

    برچسب ها