عصر خودرو

پس‌لرزه‌های تحریم به غربی‌ها برگشت ؛

افزایش قیمت آلومینیوم به بیشترین میزان ۷ سال گذشته در پی تحریم شرکت روسی

عصر بازار- قیمت آلومینیوم در پی تحریم شرکت روسی توسط آمریکا به بیشترین میزان ۷ سال گذشته رسید، تحلیلگران معتقدند تحریم‌ دومین شرکت بزرگ تولید کننده آلومینیوم جهان صنایع خودروسازی و ماشین‌سازی دنیا را تحت تاثیر جدی قرار می‌دهد.

افزایش قیمت آلومینیوم به بیشترین میزان ۷ سال گذشته در پی تحریم شرکت روسی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، بر اساس اطلاعات بازار بورس لندن قیمت آلومینیوم به بیشترین میزان از سال 2011 تاکنون رسیده است و عرضه جهانی این فلز باارزش به دلیل تحریم شرکت روسی «روسال» از سوی آمریکا در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

    روز دوشنبه قیمت فلز آلومینیوم 2هزار و 377.5 دلار در هر تن رسید و رکورد بیشترین قیمت 7 سال گذشته را رکورد زد و تنها در هفته گذشته این فلز باارزش 12 درصد رشد داشت.

    در اوایل ماه آوریل واشنگتن در ادامه تحریم‌های ضدروسی شرکت‌ها و افراد جدیدی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد که از آن جمله بزرگترین شرکت تولید آلومینیوم روسیه یعنی روسال بود.

    این شرکت سال‌ها به عنوان بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم جهان بود اما طی سال‌های اخیر با ورود چین به این بازار به دومین شرکت بزرگ جهان تبدیل شد.

    به دنبال تحریم این شرکت روسی ارزش سهام روسال به کمترین میزان سقوط کرد و تحلیلگران نگران هستند که این شرکت تولید خود را کاهش دهد.

    نیکلاس اسنودان تحلیلگر فلزات در دویچه بانک به بلومبرگ گفت: ما تصور می‌کنیم بازارهای اروپا و آمریکا مسیر خود را برای تامین نیازهای خود به دیگر کشورها تغییر خواهند داد.

    وی گفت:‌یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد که این اقدام چالش جدی بر بازار خواهد داشت و این شرکت‌ها تولیدات خودشان را کاهش خواهند داد.

    اتحادیه آلومینیوم روسیه نیز اعلام کرد تحریم‌ها علیه شرکت روسال بسیاری از کشورهای غربی را متضرر خواهد کرد. قیمت بالای آلومینیوم رشد اقتصادی را کاهش داده و رقابت‌پذیری محصولات صادراتی صنایع اروپا نظیر صنعت خودروسازی و مهندسی حمل و نقل را به شدت کاهش خواهد داد. در این میان آلمان بیشترین ضرر را خواهد کرد.

    فلزات روسی در جهان تقاضای بالایی دارند بنابراین پیامد این تحریم برای اقتصاد دیگر کشورها بیشتر ارزیابی می‌شود اما مطمئنم تحریم‌های آمریکا خیلی کشورها را درگیر خواهد کرد.

    قبل از هر چیز تحریم‌های آمریکا می‌تواند رقابت‌پذیری و سود صنایعی نظیر خودروسازی و ماشین‌سازی را تحت تاثیر جدی قرار دهد.

    برچسب ها