عصر خودرو

بر اساس اعلام موسسه رتبه‌بندی فیچ:

عرضه مازاد سنگ‌آهن ادامه خواهد داشت

عصر بازار- بر اساس اعلام موسسه رتبه‌بندی فیچ، بیش از ۱۴۵ میلیون تن سنگ‌آهن جدید در سال آینده و سال ۲۰۱۷ به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. این موسسه همچنین پیش‌بینی کرد که بعید به نظر‌ می‌رسد بهبود قیمتی برای سنگ‌آهن در کار باشد.

عرضه مازاد سنگ‌آهن ادامه خواهد داشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، گروه رتبه‌بندی فیچ روز پنجشنبه در یادداشتی اعلام کرد:‌« میزان افزایش پیش‌بینی شده عرضه 10 درصد بیشتر از برآورد 1.3 میلیارد تنی بازار حمل‌شده توسط کشتی بوده است.  انتظار می‌رود میانگین قیمت در سال‌های 2015 و 2016، هر تن 50 دلار باشد. »

    در میان گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش تولید کارخانه‌های فولاد چین،‌ و پایین آمدن تقاضا در مقابل افزایش عرضه بزرگترین شرکت معدنکاری دنیا، سنگ‌آهن روز سه‌شنبه به پایین‌ترین سطخ خود در شش سال اخیر رسیده بود. گروه گلدمن‌ساکس هفته گذشته اعلام کرده بود که بازار جهانی با عرضه مازاد روبروست و میزان مصرف فولاد در چین همچنان بسیار ضعیف باقی مانده است.

    فیچ اعلام کرد: «با وجود سقوط شدید قیمت سنگ‌آهن از سال 2014، تعطیلی معادن پرهزینه سنگ‌آهن کندتر از پیش‌بینی‌های قبلی بوده است. تقاضای جهانی به رهبری چین، نیز کمتر از حد انتظار بوده و احتمالا در سال 2016 نیز شاهد ضعف تقاضا باشیم. »

    قیمت هر تن سنگ‌آهن 62 درصد برای تحویل به بندر کینگ‌دائو چین روز سه‌شنبه به 43 دلار و 89 سنت سقوط کرده که کمترین مقدار آن از ماه مه 2009 بوده است. قیمت این کالا که سومین سال افت خود را تجربه می‌کند، روز چهارشنبه به 44 دلار و هفت سنت به ازای هر تن رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها