عصر خودرو

رییس سازمان ملی استاندارد:

کنترل صادرات و واردات امسال با حساسیت بیشتری پیگیری می شود

عصر بازار- رییس سازمان ملی استاندارد با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، گفت: مدیریت صادرات و واردات در سال جاری با حساسیت بیشتری پیگیری می شود چرا که لزومی برای واردات کالاهایی که مشابه آنها با کیفیت بالا در داخل کشور تولید می شود، وجود ندارد.

کنترل صادرات و واردات امسال با حساسیت بیشتری پیگیری می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، نیره پیروزبخت روز دوشنبه در حاشیه بازدید رییس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از موسسه استاندارد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با مقررات سختگیرانه از ورود این کالاها جلوگیری می کنیم، اظهار داشت: این کارهم به نفع تولید داخلی است و هم از سلامت مردم حراست و حفاظت می کند.
    وی ادامه داد: با توجه به شعار امسال و تصویب قانون جدید استاندارد، سیاست سازمان ملی استاندارد در سال جدید مشخص شده و یکی از مهمترین اهداف سازمان، پوشش استاندارد برای کالاهای مشمول استاندارد اجباری و سایر کالاهای مصرفی مردم است.
    پیروزبخت گفت: در سال جاری باید شرایطی مهیا شود که تعامل بین دستگاهی در حمایت از استاندارد افزایش یابد چرا که سازمان ملی استاندارد برای تحقق اهدافش به تنهایی راه به جایی نمی برد.
    وی با بیان این که نیازمند تعامل و همکاری تمام دستگاه ها هستیم، افزود: امسال تلاش داریم در شرایط استاندارد کالاهای ایرانی و کالاهایی که با هدف صاردات تولید می شوند بیشتر دقت کنیم.
    رییس سازمان ملی استاندارد ایران همچنین با اشاره به سیاست سازمان در خصوص واردات خودروهای چینی گفت: هر خودرویی که وارد کشور می شود حتما باید تائیدیه استاندارد داشته باشد و سازمان ملی استاندارد در این زمینه بسیار سختگیرانه عمل می کند.
    وی افزود: خودروهای وارداتی باید 85 فاکتور استاندارد اجباری را داشته باشند در غیر این صورت از واردات آنها جلوگیری می شود. هم اینک تعداد زیادی خودرو در برخی بنادر کشور به دلیل نداشتن استانداردهای لازم دپو شده اند.
    پیروزبخت گفت: برخی مدیران داخلی گلایه دارند که استانداردهای وضع شده برای خودروهای داخلی سختگیرانه تر از خودروهای چینی است که این مساله واقعیت ندارد و سازمان استاندارد حساسیت خاصی نسبت به خودروهای وارداتی دارد.

    برچسب ها