عصر خودرو

فاینکس ۲۰۱۸ (۳)

معاون علمی فرهنگی ریاست جمهوری درافتتاحیه فاینکس ۲۰۱۸ : استارتا‌پ‌ها، شرکت‌های بزرگ آینده ایران هستند

عصر بازار- یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه امروز، ۲۷ فروردن ماه ۱۳۹۷ با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد. سورنا ستاری در سخنرانی مراسم افتتاحیه این رویداد بزرگ گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان نسل جدیدی از کارآفرینی را به وجود آورده‌اند و در سال ۹۶ ، ۶۰ هزار میلیارد تومان فروش داشتند‌.

معاون علمی فرهنگی ریاست جمهوری درافتتاحیه فاینکس ۲۰۱۸ : استارتا‌پ‌ها، شرکت‌های بزرگ آینده ایران هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، ستاری با اشاره به رشد استارت آپ ها در سطوح جهانی گفت: تا 10 سال گذشته، شرکتهای نفتی و پتروشیمی، خودروسازی و غیره، شرکت‌های برتر دنیا را تشکیل می‌دانند که امروزه، این روند تغییر کرده و شرکت‌های دانش‌بنیان و تکنولوژیک از جمله بزرگترین شرکت‌ها هستند.
    وی افزود: نباید جلو پیشرفت استارتاپ‌ها را گرفت، چون این شرکت‌ها ظرفیت بسیاری برای ورود به بازار بورس‌، بانک و بیمه دارند. همچنین در بین مردم نیز از استارتاپ‌های خدماتی استقبال زیادی می‌شود؛ چون در بازار خدمات شفاف نیست، قیمت‌ها مشخص نیست و معمولا با هزینه بیشتری به مردم ارائه می‌شود و به سادگی در دسترس قرار نمی‌گیرد.
    معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: استارتاپهای خدماتی با حذف واسطه‌ها، خدمات را با قیمت کمتر ارائه می‌دهند و بنابراین، کاهش قیمت‌ها و شفاف بودن خدمات آنها باعث استقبال بسیار مردم شده است. استارتاپ‌های خدماتی، هر هفته 10 درصد رشد دارند و این در حالیست که برای ارائه خدمات بهتر و ارزان‌تر با هم به رقابت می‌پردازند.
    همچنین ستاری در خصوص لزوم حمایت از استارتاپ‌های داخلی گفت: نباید جلو پیشرفت استارتاپ‌های داخلی را گرفت، چون اگر همراه آنها نباشیم استارتاپ‌های خارجی جای آنها را خواهند گرفت. استارتاپهای داخلی شرکت‌های بزرگ آینده هستند و در آینده نزدیک برنده بازار می‌شود، بنابراین نباید جلو پیشرفت آنها را گرفت.
    وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانست از طریق استارتاپ‌ها دانشجویان ایرانی را که در خارج تحصیل می‌کردند، به کشور بازگرداند؛ این شرکتها بخش مهم از توسعه اقتصادی شرکت‌های دانش‌بنیان هستند. بورس‌، بانک و بیمه باید از این شرکت‌ها حمایت کنند ، چون تنها طراحی نرم‌افزار کافی نیست و با حنایت این بخش‌ها پیشرفت می‌منند.
    ستاری در ادامه به تامین مالی این شرکت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: سرماییه‌گذاری خطرپذیز باید 30 تا 40 درصد بازار سرمایه را در برگیرد. مسئولین باید بدانند که شرکت‌های کوچک با استفاده از وام گسترش نمی‌یابند و باید از سرمایه‌گذاری خطر پذیر استفاده شود تا شتاب‌دهنده آنها باشیم.

    برچسب ها