عصر خودرو

در جلسه هیات دولت به ریاست رئیس‌جمهور انجام شد

بررسی گزارش وضعیت صنعت، معدن و تجارت در سال۹۶

عصر بازار- هیات دولت در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت از وضعیت صنعت، معدن و تجارت در کشور در سال ۱۳۹۶ را بررسی کرد.

بررسی گزارش وضعیت صنعت، معدن و تجارت در سال۹۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در سال 1396، تعداد 5831 فقره پروانه بهره برداری برای واحدهای صنعتی با اشتغالی در حدود 102994 نفر و سرمایه گذاری بیش از 29 هزار میلیارد تومان صادر شده که 3 /2 درصد نسبت به سال 1395 رشد داشته است.

    تعداد 20767 فقره جواز تأسیس صنعتی صادر شده که نسبت به سال قبل 22 /2 درصد رشد نشان می دهد.
    برق مصرفی مشترکین صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک نیز در سال 96 نسبت به سال قبل از آن 7/7 درصد رشد داشته است.
    در این سال تنها در شهرک های صنعتی بیش از 2500 واحد صنعتی نیمه فعال و تعطیل، احیاء و به فعالیت تولیدی بیش از 50 درصد ظرفیت رسیده و بیش از 36 هزار شغل صنعتی احیاء و ثبت شده است.

    همچنین در پایان سال 96، تعداد 49916 طرح صنعتی در مراحل مختلف اجرا در سطح کشور است.

    در سال گذشته طی 12 ماه، 88 طرح سرمایه گذاری خارجی با مجموع سرمایه گذاری 5 /3 میلیارد دلار به تصویب هیات سرمایه گذاری خارجی رسیده و عملیات اجرایی آن به صورت سرمایه گذاری مستقیم خارجی آغاز شده است.
    همچنین در پی فعالیت های اکتشافی جدید در دولت های یازدهم و دوازدهم، 400 محدوده امیدبخش در چارچوب طرح های واگذاری پهنه ها شناسایی شده که قرار است اکتشافات تکمیلی توسط دارندگان پهنه ها و متقاضیان جدید انجام شود.

    افزایش 1/5 میلیارد تنی ذخایر فلزی کشور و رشد 39 /2 درصدی در میزان اشتغال پروانه های بهرهبرداری مصرفی صادر شده نیز از دیگر دستاوردهای این بخش در سال 96 بوده است.

    گزارش بانک مرکزی از اقدامات و سیاست های ارزی دولت

    در این جلسه همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گزارشی از تمهیدات پیش بینی شده برای اجرای کامل سیاست های ارزی جدید دولت به هیات وزیران ارایه کرد.

    در ادامه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پس از بحث و بررسی به تصویب هیات وزیران رسید.

    برچسب ها