عصر خودرو

وزیر راه و شهرسازی :

کریدور ترانزیتی پاکستان، ایران و ترکیه راه اندازی می شود

عصر بازار- وزیر راه و شهرسازی گفت: خط ترانزیتی و کریدور منطقه ای حمل و نقل سه کشور پاکستان، ایران و ترکیه راه اندازی می شود.

کریدور ترانزیتی پاکستان، ایران و ترکیه راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، 'عباس آخوندی' روز یکشنبه در لاهور پاکستان، گسترش ارتباطات همه جانبه با همسایگان را از سیاست های دولت یازدهم و تاکید رییس جمهوری اعلام کرد.
    وی با تشریح مناسبات و همکاری های ایران و پاکستان در زمینه های مختلف، افزود: در حوزه حمل و نقل با توجه به اینکه در زمینه های دریایی، زمینی، هوایی و ریلی ارتباط داریم و مسئولان دو کشور بر گسترش روابط در این زمینه ها مشتاق هستند.
    آخوندی گفت و گو با مسئولان پاکستانی برای گسترش مسیرهای ترانزیتی دو جانبه و چند جانبه را از محورهای سفر خود به پاکستان عنوان کرد و گفت:در نشست با مسئولان پاکستانی مقرر شد که با همکاری ترکیه خط ترانزیتی سه جانبه راه اندازی شود.
    وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان دستاوردهای سفر خود به پاکستان اظهار داشت: این کشور در حوزه هوایی، فرودگاه های مناسبی در شهرهای لاهور، کراچی، کویته و اسلام آباد دارد و ظرفیت فراوانی برای عزیمت مسافران و گردشگران مذهبی و فرهنگی پاکستان به ایران وجود دارد.
    وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در سفر به پاکستان توافق شد که پروازهای منطقه ای برقرار شود به این صورت که مسافران پاکستان از مبدا به چابهار، زاهدان، ایرانشهر یا زابل عزیمت کرده و از این مسیرها با خطوط هوایی به دیگر مقاصد خود سفر کنند.
    آخوندی در بخش دیگری از سخنانش گفت:با توجه به اینکه سالانه بیش از 200 هزار زائر از پاکستان به ایران سفر کرده و از کشورمان به عتبات عالیات یا مشهد عزیمت می کنند، پیشنهاد طرف پاکستانی این بود که تعدادی از این مسافران از راه دریایی جا بجا شوند.
    وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مقرر شد در خصوص راه اندازی خط دریایی چابهار به کراچی، برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام شود.
    وی نوسازی مسیر ریلی دو کشور به منظور احیای خط مسافری زاهدان به کویته و ارتقاء کیفیت خط ریلی برای گسترش حمل و نقل کالا از مسیر ریلی را از دیگر توافق های خود با طرف پاکستانی خواند.
    این مقام مسئول خاطر نشان کرد: همچنین مقرر شد که قطارهای با کیفیتی در مسیر ریلی' ایران، پاکستان و ترکیه' برای گسترش ترانزیت و حمل و نقل بار راه اندازی شود.
    آخوندی گسترش همکاری در زمینه نوسازی بافت قدیمی شهری، تبادل استاد و دانشجو، افزایش همکاری ها در حوزه گردشگری فرهنگی را از دیگر دستاوردهای سفرش به پاکستان و شهرهای اسلام آباد، کراچی و لاهور عنوان کرد.
    آخوندی که به همراه هیات 20 نفره در حوزه‌های جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی به پاکستان سفر کرده بود، امروز پس از دیدار با مقام های مختلف این کشور شهر لاهور را به مقصد تهران ترک کرد.

    برچسب ها