عصر خودرو

جزییات نوسان قیمت طلا و ارز در هفته گذشته

عصر بازار- در هفته ای که گذشت بازار طلا با تغییر و تحولاتی همراه بود به طوری که هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۱۴ هزار تومان نوسان قیمت پیدا کرد.

جزییات نوسان قیمت طلا و ارز در هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، ‌ بازار طلای داخلی در هفته ای که گذشت با نوساناتی همراه شد، به طوری که در روزهایی روند صعودی و در روزهایی روند نزولی پیدا کرد.

    هفته گذشته که می توان آن را هفته "دلار" نام داد تاثیرات خود را بر بازارهای مختلف از جمله طلا و سکه گذاشت. دلار ابتدای هفته گذشته با صعود بی سابقه مواجه شد و به نرخ بیش از 6000 تومان هم رسید اما در نهایت با تصمیم ستاد اقتصادی دولت نرخ دلار 4200 تومان تعیین شد تا دلار با این نرخ تک نرخی شود.

    اما در مقطعی در هفته گذشته این افزایش نرخ دلار طلای داخلی را هم تحت تاثیر قرار داد. هر گرم طلای 18 عیار در نخستین روز هفته گذشته 165 هزار992 تومان قیمت داشت. یک روز بعد به 169 هزار و 686 تومان رسید تا در فاصله یک روزه بیش از 3000 تومان افزایش قیمت پیدا کند. هر گرم طلای 18 عیار روز دوشنبه به اوج قیمت خود رسید و 171 هزار و 302 تومان فروخته شد.

    اما پس از اعلام ارز تک نرخی قیمت طلا فروکش کرد به طوری که این نوع طلا در روز سه شنبه 157 هزار و 866 تومان رسید تا در یک فاصله یک روزه حدود 14 هزار تومان کاهش قیمت پیدا کند.

    در روزهای بعد مجددا تا حدودی طلای 18 عیار روند افزایشی پیدا کرد و ابتدا به حدود 163 هزار تومان و بعد در روز جمعه به حدود 165 هزار تومان رسید.

    همچنین مثقال طلا در شروع هفته 719 هزار تومان قیمت داشت در میانه های هفته به 742 هزار تومان رسید تا رکوردشکنی کرده باشد و در فاصله دو روز 23 هزار تومان گران شده باشد. در ادامه هفته حرکت آن معکوس شد و به 708 هزار تومان رسید و در روز جمعه بر روی 716 هزار و 400 تومان ایستاد.

    در مجموع هفته گذشته هفته پر نوسانی برای بازار طلا بود که عمدتا به دلیل اتفاقاتی بود که برای دلار افتاده بود.

    برچسب ها