عصر خودرو

معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی:

واریز سود سپرده‌های ارزی، ماهیانه و بازپرداخت ارزی است

عصر بازار- معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی گفت: بانک ها مکلفند سپرده های ارزی را با همان ارز به مشتریان بازگردانند، ضمن اینکه سود پرداختی نیز ماهیانه خواهد بود.

واریز سود سپرده‌های ارزی، ماهیانه و بازپرداخت ارزی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، با اشاره به امکان پذیر بودن سپرده گذاری ارزی در بانک ها، اظهارداشت: بر اساس مقررات بانک مرکزی، مشتریان نظام بانکی می توانند نسبت به افتتاح حساب ارزی کوتاه مدت و مدت دار اقدام کنند.

    وی با بیان اینکه، مشتریان نظام بانکی می توانند حساب ارزی را برای دوره های زمانی یک ماهه، دو ماهه، سه ماهه، شش ماهه، 9 ماهه و یک ساله افتتاح کنند، افزود: افتتاح  این حساب ها  با ارزهای مختلف نظیر دلار، یورو، درهم امارات و  غیره  امکان پذیر است.

    این عضو هیات مدیره بانک ملی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال نرخ سود این حساب ها برای یورو در دوره زمانی یک ماهه حدود 3.5 درصد  و برای یک سال نیز 6.5 درصد است که به صورت ارزی پرداخت می شود.

    به گفته وی، سود متعلقه حسب درخواست سپرده گذار قابل پرداخت به صورت اسکناس بیگانه قابل تغییر به ریال و یا سایر ارزها و نیز قابل حواله به سایر کشورها است. وی، حداقل موجودی برای افتتاح حساب را هزار یورو اعلام کرد، گفت: بانک ملی اطمینان می دهد که افتتاح حساب کنندگان از مزایای مناسبی برخوردار شوند.

    این عضو هیات مدیره بانک ملی ایران  ادامه داد: بر اساس مقررات بانک مرکزی مشتریانی که با "اسکناس" سپرده ارزی افتتاح کنند  اسکناس به آنها باز گردانده می شود؛ همچنین اگر افتتاح حساب با حواله انجام شود بانک ها بر اساس مقررات می‌توانند امکان نقل و انتقال آن را به سایر کشور ها با کارگزاری مربوطه انجام دهند.

    پناهی با بیان اینکه، از حساب ارزی می‌توان بهره گیری های متعددی کرد، افزود: امکان انتقال این حساب ها به سایر کشور ها فراهم است. معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی تصریح کرد: 370 شعبه بانک ملی آمادگی افتتاح حساب ارزی و ارایه این سرویس را دارند و به مشتریان نظام بانکی نیز توصیه می شود با افتتاح این حساب  اطمینان نگهداری  از ارز ها را افزایش دهند.

    برچسب ها