عصر خودرو

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

بورس کالا ویترین معرفی کالای ایرانی است

عصر بازار- دولت، بازرگانان و تولیدکنندگان باید در سال جاری، کالای تولید داخلی را به نمایش بگذارند و آن را تبلیغ کنند، از این رو حضور پررنگ در بورس کالا می تواند اعتماد تولیدکننده، مصرف کننده ومردم را در راستای کیفیت و قیمت مناسب مواد اولیه و محصولاتی که به دست مردم می رسد تامین کند.

بورس کالا ویترین معرفی کالای ایرانی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، سال 97 از سوی رهبر معظم انقلاب سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است و حمایت از کالای ایرانی نیازمند حمایت همه جانبه ارگان هایی دارد تا کالا که همان هویت ایرانی است را به کالای خارجی ترجیح دهند؛ از سوی دیگر توسعه بازارهای صادراتی و ایجاد اشتغال نوید ارتقا اقتصاد را می دهد که در همین راستا یکی از مکانیزم هایی که می تواند تاثیر به سزایی در حمایت از تولید و کالای ایرانی داشته باشد سازو کار بورس کالا است.

    علی محمد شاعری، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:استفاده از سازو کار بورس کالا یکی از مکانیزم های پیشرفته در عصر حاضر برای تعادل بخشی و کنترل بازارها است. بورس در حدود سه سال گذشته در بخش کشاورزی قدم های بزرگی برداشته و از این اقدامات تجربه خوبی نیز بدست آمده است.

    وی تصریح کرد: سال97،  سال حمایت از کالای ایرانی است و میتوان از ابزار بورس در زمینه رشد کیفیت و رقابت با کالاهای خارجی بهره برد. دولت باید در سال جاری زمینه ایجاد تقاضای مطلوب در مقابل عرضه محصولات داخلی در بورس کالا را بیش از گذشته فراهم کند تا علاوه بر تنظیم بازار، انگیزه تولیدکنندگان برای تولید محصول با کیفیت و حضور در بورس افزایش یابد.

    سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:عرضه کالا از طریق بورس کالا مانع دست اندازی ها می شود و افراد صاحب نفوذ و شرکت های انحصاری کمتر می توانند در بازار نفوذ کنند؛ از سوی دیگر بورس کالا  تامین کننده مواد اولیه برای تولید داخلی است و از طرفی از ظرفیت های صادراتی بورس هم می توان استفاده کرد.

    شاعری با اشاره با تاکید بر تقویت فرهنگ استفاده از  کالای ملی اظهار داشت:باید دولت، بازرگانان و تولیدکنندگان، کالای تولید داخلی را به نمایش بگذارند، از این رو حضور پررنگ در بورس کالا می تواند اعتماد تولیدکننده، مصرف کننده ومردم را در راستای کیفیت و قیمت مناسب مواد اولیه و محصولاتی که به دست مردم میرسد تامین کند.

    وی اظهار داشت: به یاد داشته باشیم کالای ملی هویت کشور است و باید همگی از کالای با کیفیت ایرانی حمایت کنیم.

    این نماینده مجلس با اشاره به این که در راستابی حمایت از کالای ایرانی باید چند نکته را مد نظر قرار دهیم بیان کرد: تولید کالای ایرانی باید صادرات محور باشد در شرایط فعلی کالای ایرانی تنها برای تامین نیاز داخلی تولید می شود و کیفیت رقابت پذیری ندارد دولت باید مشوق های صادراتی را در دستور کار قرار دهد تا کالاهای ایرانی در بازار های بین المللی قابل عرضه باشد و یکی از این روش ها عرضه کالا از طریق بورس است که در کاهش قاچاق کالا نقش تاثیرگذاری دارد.

    سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان تاکید کرد: بورس کالا یکی از ساز وکار های مطمن برای سنجش کیفیت کالا و قیمت است؛ همچنین در بورس مدیریت و رقابت پذیری کالا بهتر از دیگر بازارها انجام می شود امیدواریم دولت در سال جاری از دریچه بورس به توفیقات زیادی برای رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی دست یابد.

    برچسب ها