عصر خودرو

هشدار نسبت به تبعات اقتصادی جدید بریگزیت

عصر بازار- رئیس یک مرکز رتبه بندی هشدار داد اقتصاد انگلیس در صورت ترک اتحادیه اروپا با ریسک های بسیار بزرگی مواجه خواهد شد.

هشدار نسبت به تبعات اقتصادی جدید بریگزیت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مارک داودینگ- رئیس موسسه رتبه بندی " بلو ری است منیجمنت" در مصاحبه ای گفته است: اقتصاد انگلیس در وضعیت بلاتکلیفی به سر می رود و منتظر روشن تر شدن اوضاع است. اگر بخواهیم به افق میان مدت و بلندمدت توجه کنیم احتمال آن که بازدهی بنگاه ها کاهش پیدا کند بیشتر از احتمال افزایش بازدهی آن هاست.

    وی افزود: کمتر از یک سال دیگر به موعد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باقی مانده است و مخاطرات زیادی پیش روی اقتصاد ما قرار دارد. با توجه به نرخ رشد ضعیف کانونی، بانک مرکزی انگلیس کار بسیار سختی را برای اتخاذ سیاست های انقباضی تر در ماه های آینده پیش رو خواهد داشت.

    پیشتر بانک " لویدز" انگلیس نیز در گزارشی اعلام کرده بود مدیران ارشد بخش مالی معتقدند امسال رشد اقتصادی انگلیس کمتر از سایر اعضای گروه 7 خواهد بود. با وجود یافته‌های نظرسنجی از 100 عضو هیات مدیره و مدیران ارشد، بسیاری معتقدند اقتصاد انگلیس شکل خود را حفظ خواهد کرد.

    روبینا بارکر بنت از بخش بازرگانی بانک لویدز گفت: بخش مالی به عنوان بزرگ ترین صنعت انگلیس، نقش رهبری را در اقتصاد این کشورایفا می کند. با آغاز شمارش معکوس برای فرا رسیدن تاریخ ترک اتحادیه اروپا در مارس 2019، نگرانی ها از برگزیت رو به افزایش است اما نظرسنجی ما نشان می دهد اقتصاد به حالت طبیعی خود باز خواهد گشت و پس از چندماه صدمات خود را جبران خواهد کرد.

    وی افزود: با این حال واقعا این ریسک وجود دارد که رشد امسال ما کند تر شود و ما از سایر کشورهای گروه 7 از نظر رشد اقتصادی عقب تر بمانیم.

    لویدز بانک یکی از معتبرترین بانک های فعال در حوزه خدمات مالی و تجاری است و به عنوان یکی از چهار بانک بزرگ در انگلیس و ولز شناخته می شود.

    برچسب ها