عصر خودرو

بدهی ۶۱۶ میلیون دلاری اسار اویل هند به ایران

عصر بازار- مدیر اجرایی اسار اویل هند گفت: تقریبا ۲.۵ میلیارد دلار از بدهی نفتی خود با ایران را تسویه کرده ایم و در حال حاضر تقریبا ۶۱۶ میلیون دلار به ایران بدهکار هستیم.

بدهی ۶۱۶ میلیون دلاری اسار اویل هند به ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، «بی آناند» مدیر اجرایی شرکت اسار اویل هند گفت: تاکنون در حدود 2 میلیارد یورو معادل 2.5 میلیارد دلار از بدهی خود به ایران را در حوزه پرداخت خرید نفت تسویه کرده ایم و اکنون تقریبا 616 میلیون دلار به ایران بدهکار هستیم. 

    به گفته این مقام مسئول، علت اصلی تاخیر در پرداخت بدهی خرید نفت ایران به تحریم های بین المللی بر می گردد که در راستای برنامه هسته ای ایران اتخاذ شده بود و در سال 2016 میلای به پایان رسیده است.

    همچنین بر اساس تصمیم اتخاذ شده از سوی مدیریت جدید اسار اویل هند که توسط روس نفت روسیه انجام گرفته شده، به عنوان بخشی از خرید 12.9 میلیارد دلاری اسار اویل، پرداخت بدهی به ایران در دستور کار قرار گرفت. 

    «بی آناند» گفت: اسار اویل قصد دارد که در سال 2018-2019 میلادی روزانه 120 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کند و این رقم به اندازه سال گذشته است؛ ضمن اینکه تخفیف مشابهی از سوی ایران که به پالایشگاهای دولتی هندی برای خرید نفت ایران داده شده بود به اسار اویل هم اعطاء گردید.

    بر همین اساس، ایران تخفیفات نفتی خود را برای پالایشگاهای دولتی هند افزایش داده تا بر اساس یک توافق، واردات نفت خود از ایران را در سال 2018 و 2019 میلادی تقریبا به 2 برابر افزایش دهند.

    برچسب ها