عصر خودرو

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد؛

رشد‌ ۸ درصدی ‌تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی

عصر بازار- مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از رشد ۸ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا و افزایش ۲۲ درصدی ترانزیت غیرنفتی‌ در بندر شهید رجایی خبر داد.

رشد‌ ۸ درصدی ‌تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، الله‌مراد عفیفی‌پور با اشاره به عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در سال گذشته بیان کرد: در سال 96، در مجموع 87 میلیون و 37 هزار و 60 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با سال 95 بیش از 8 درصد رشد داشته است.

    وی ادامه داد: از مجموع عملیات انجام شده در این بندر، 59 میلیون و 985 هزار و 480 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی با رشد 11درصدی و 27میلیون و 51 هزار و 580 تن اختصاص به فرآورده‌های نفتی با افزایش 3 درصدی دارد.

    مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان‌ میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران را 39 میلیون و 399 هزار و 364 تن با رشد 8 درصدی عنوان کرد.

    وی افزود: در مدت یاد شده بیش از 9 میلیون و 585 تن کالای غیر نفتی از طریق این بندر وارد کشور شد که رقم آن نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

    عفیفی‌پور حجم کل کالاهای ترانزیت شده از طریق بندر شهید رجایی در ‌سال گذشته را 5 میلیون و 290 هزار و 692 تن اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با سال 95 رشد 22درصدی داشته است.

    وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، سه میلیون و 407 هزار و 833 تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر با ثبت افزایش 53 درصدی ترانشیپ شد.

    مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی‌ از رشد مثبت یک درصدی صادرات فرآورده‌های نفتی از طریق این بندر خبر داد و گفت: در یک‌سال گذشته، هشت میلیون و 120 هزار و 160 تن از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد.

    برچسب ها