عصر خودرو

در سفر به برزیلیا؛

ظریف با همتای برزیلی درباره همکاری‌ اقتصادی گفتگوکرد

عصر بازار- وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه در ادامه سفر خود به برازیلیا با «آلویسیو نونس» همتای برزیلی خود دیدار و درخصوص مسائل مختلف از جمله در زمینه های سیاسی، علمی و تجاری گفتگو کرد.

ظریف با همتای برزیلی درباره همکاری‌ اقتصادی گفتگوکرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، در این دیدار زمینه های مختلف همکاری تجاری و اقتصادی دو کشور از جمله در حوزه انرژی، شرکت های دانش بنیان، کشاورزی و دارو مورد بررسی قرار گرفت. 

    همکاری های مشترک برای صدور فرآورده های نفتی ایران و تبادل هیات های فنی به منظور ایجاد روابط سازمانی میان تهران و مرکوسور (بلوک منطقه ای شامل کشورهای آرژانتین، برزیل، پاراگوئه، اروگوئه و ونزوئلا) از جمله دیگر موضوعات مطرح شده در دیدار روز سه شنبه بود.

    محمد جواد ظریف در این دیدار خواستار ایجاد توازن تجاری بین دو کشور با حضور شرکت های ایرانی در برزیل شد. 

    وی همچنین بر لزوم رفع مشکلات بانکی و ایجاد یک کانال بانکی برای تسهیل مراودات تجاری و اقتصادی تاکید کرد.

    دو طرف در ادامه در خصوص آخرین تحولات برجام، مسائل منطقه ای، گردشگری، ایجاد خطوط کشتیرانی و هوایی نیز گفت وگو و تبادل نظر کردند.

    ظریف که در نخستین سفر منطقه ای خود در چهارچوب دیپلماسی اقتصادی، ابتدای هفته به سنگال سفر کرده بود، شامگاه دوشنبه (به وقت محلی) وارد برزیل شد.

    در جریان این سفر قرار است مقام های دو کشور اسنادی در زمینه‌های حقوقی، قضایی، بازرگانی، تجاری، آموزشی و فرهنگی امضا کنند.

    وزیر امور خارجه در ادامه سفر خود عازم اروگوئه و سپس نامیبیا خواهد شد .

    برچسب ها