عصر خودرو

ستاری:

اصلاح آیین‌نامه‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

عصر بازار- معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور گفت: آیین‌نامه‌ها و استانداردهای تطبیقی باید به‌ منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اصلاح شود.

اصلاح آیین‌نامه‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، معاون علمی، فناوری رییس‌جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان عصر امروز از شرکت دانش‌بنیان حصین، ارائه‌دهنده خدمات در حوزه IT و پرداخت الکترونیک بازدید کرد. سورنا ستاری در این مراسم در جمع خبرنگاران در خصوص استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: همه مسئولان باید به‌ منظور توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش کنند تا با حمایت همه‌جانبه سازمان‌ها کرکره این نوع کسب‌ و کارها پایین کشیده نشود و سال 97 سال خوبی برای شرکت‌های فین تکی و استارتاپی باشد.

    وی با اشاره به نامگذاری سال حمایت از تولید کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری و اهمیت محصول شرکت‌های دانش‌بنیان به مشکلات موجود در مسیر تحقق اهداف توسعه، اشاره کرد و گفت: استاندارد محصولات بومی به دلیل نبود و یا کامل نبودن آزمایشگاه‌های مربوطه در بومی‌سازی محصولات دانش‌بنیان با مشکلات ساختاری بسیاری مواجه است که با اصلاح آیین‌نامه‌ها و استانداردهای تطبیقی می‌توان از این شرکت‌ها حمایت کرد.

    ستاری تاکید کرد: امسال باید همه سازمان‌ها کمک کنند تا مسائل شرکت‌های دانش‌بنیان که هم‌ اکنون بالغ‌ بر 3 هزار و 400 شرکت هستند، هموار شود و هیچ‌کدام از چرخه فعالیت خارج نشود. معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: تا زمانی که شرکت‌های خدماتی دانش‌بنیان رشد نکنند، پیشرفت شرکت‌های تکنولوژی ممکن نخواهد بود و با رشد این شرکت‌ها، حقوق شهروندی محقق شده و قیمت کالاها کاهش می‌باید به‌ نحوی‌ که با رشد هفتگی این شرکت‌ها توسعه خدمات به شهروندان ارزان و رضایتمندی آنها محسوس می‌شود.

    گروه شرکت‌های حصین سال 1383 توسط جمعی از نخبگان دانشگاهی کشور راه‌اندازی شده و تاکنون در بسیاری از مهم‌ترین پروژه‌های کشور در حوزه IT فعالیت داشته است. از جمله فعالیت‌های این شرکت ارائه انواع محصولات و خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بومی بانکی، همچنین تولید، شخصی‌سازی و تامین بالغ‌ بر 100 میلیون کارت هوشمند، سیم‌کارت و کارت شهری در پروژه‌های ملی و اپراتورهای تلفن همراه است. فروشگاه اندروید مایکت و فروشگاه کتاب الکترونیک طاقچه از دیگر محصولات این شرکت دانش‌بنیان است.

    برچسب ها