عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بانک دی پیش بینی کرد:

مسیر بازار سرمایه در سه ماه اول سال

اقدامات سال ۹۶ سازمان بورس عامل توسعه بازار

عصر بازار- مدیرعامل کارگزاری بانک دی گفت: ساماندهی و برقراری تعادل در عرضه و تقاضای بازار ارز می تواند منجر به شکوفایی اقتصاد شود. حمایت از کالای ایرانی و اقتصاد مقاوتی با شرط آزاد سازی قیمت ها و نظام کامل عرضه و تقاضا در بازار ارز محقق می شود ،هرچند ممکن است در قدم اول فشار تورمی برای مردم ایجاد کند.

مسیر بازار سرمایه در سه ماه اول سال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، فردین آقابزرگی در خصوص پیش بینی روند بازار سرمایه در سه ماهه ابتدای سال جدید گفت: با توجه به تغییر نرخ بهره های بدون ریسک در ماه های پایانی سال گذشته و همچنین شرایط بازار ارز پیش بینی بازار در بازه زمانی سه ماهه مشکل است چراکه امکان دارد بازتاب این تلاطم ها در بازار ابتدای امسال خود را نشان دهد.

    وی با اشاره به افزایش نرخ ارز یا احتمال تورم خودساخته اقتصاد در سه ماه پیش رو گفت: این عوامل می تواند بازار سهام را با استقبال مواجه کند اما در نهایت شرط اولیه رشد بازار سرمایه ثبات مفروضات در عرصه بین المللی است.

    وی به آثار افزایش نرخ ارز بر شرکت های صادرات محور اشاره کرد و افزود: این شرکت ها با دست یابی به بازارهایی که توسط آن می توانند ارز حاصل از صادرات را با نرخ آزاد به فروش برسانند احتمالا با اختلاف های قابل توجهی نسبت به بودجه های پیش بینی شده مواجه خواهند شد. به همین دلیل پیش بینی می شود اقبال سرمایه گذاران بازار سهام را به همراه داشته باشند.

    آقابزرگی درباره صنایع برتر بازار در سال جدید گفت: با توجه به کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز شرکت های صادرات محور که تعداد قابل توجهی از شرکت های بازار سرمایه را به خود اختصاص داده اند به طور قطع می توانند لیدری بازار را در اختیار بگیرند.

    این کارگزار بازار سرمایه درباره اقدامات اصلاحی سازمان بورس در سال گذشته و تاثیر مثبت آن  گفت: اقدامات اصلاحی سازمان بورس باعث توسعه بازار سرمایه است. سازمان بورس با تصمیم های جدید خود نقاط ضعف در معاملات را کم کرد. تداوم در این روند اصلاحی و آسیب شناسی مستمر بازار سرمایه حرکت مثبتی است که توسعه بازار را به همراه دارد.

    برچسب ها