عصر خودرو

نایب رئیس اتاق بازرگانی:

۴۲۰۰ تومان قیمت واقعی دلار است

عصر بازار- نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران تک نرخی شدن ارز را اقدامی دیرهنگام اما موثر از سوی دولت دانست و گفت: ۴۲۰۰ تومان، نرخ واقعی دلار است.

۴۲۰۰ تومان قیمت واقعی دلار است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در هفته گذشته بازار ارز با نوساناتی مواجه شد تا جایی که دلار تا 600 تومان پیش رفت که در این میان دولت شب گذشته اعلام کرد که دلار تک نرخی شده و نرخ رسمی آن 4200 تومان خواهد بود و هرگونه فروش دلار بیشتر از این قیمت قاچاق محسوب می‌شود.

    در این شرایط موضوعاتی در زمینه این تصمیم و تاثیراتی که بر اقتصاد و تجارت دارد مطرح است که حسین سلاح‌ورزی در این باره گفت: در اینکه روند فزاینده نرخ ارز در ماه‌های اخیر طبیعی نبوده و منشأ اقتصادی نداشته است، شکی وجود ندارد.

    از بورس ارز کمک بگیریم

    وی گفت: به عبارت دیگر این تاثیرات روانی است و انتزاعی بوده و نیاز به ورود بانک مرکزی و دولت به این فضا احساس می‌شد. حال این اقدام صورت گرفته و تصمیم دولت در زمینه یکسان‌سازی نرخ ارز اگرچه باید در سنوات قبل انجام می‌شد اما حال که صورت گرفته، محترم و موثر است.

    سلاح‌ورزی ادامه داد: اگر دولت به صورت همزمان درباره راه‌اندازی بورس ارز و بازار ارزی اقدام کند، این اقدام می‌تواند در تثبیت نرخ ارز موثر واقع شود.

    وی همچنین معتقد است با این شرایط می‌توان امید داشت که قیمت ارز در میان مدت به شرط تک نرخی بودن به نقطه تعادلی برسد.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران همچنین نرخ 4200 تومانی دلار را نزدیک به قیمت واقعی آن دانست.

    برچسب ها