عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران:

سهم شرکت ملی نفتکش در بازار بین‎المللی افزایش یافت

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران (NITC) از افزایش سهم این شرکت در بازارهای بین‎المللی خبر داد و گفت: از ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی و با لغو تحریم‎ها توانستیم ظرف مدت کوتاهی سهم خود را در بازارهای بین‌المللی به ۵۰ درصد افزایش دهیم.

سهم شرکت ملی نفتکش در بازار بین‎المللی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، کاپیتان نصرالله سردشتی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در دیدار با کارکنان شرکت ملی نفتکش ایران که به مناسبت آغاز سال جدید صورت گرفت گفت: سال 1396 سال دردناکی برای خانواده بزرگ شرکت ملی نفتکش، جامعه دریایی و دریانوردی کشور و مردم ایران بود و‌ این مدت در فراق 32 نفر از همکاران عزیزمان از نفتکش سانچی به سختی و با غمی سنگین گذشت.

    عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه باید از حادثه کشتی سانچی درس بگیریم، اظهار کرد: باید با استفاده از تجارب حاصله از این حادثه تلخ و دردناک، در جهت رفع نواقص احتمالی و ارتقای ایمنی اقدام کنیم. 

    کاپیتان سردشتی سپس ضمن آرزوی صبر برای خانواده معظم همکاران نفتکش سانچی، یاد و خاطره این عزیزان و همچنین شهدای شرکت ملی نفتکش ایران در دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و با اشاره به نام‎گذاری سال 1397 از سوی مقام معظم رهبری به نام "سال حمایت از کالای ایرانی" گفت: همانگونه که انتظار داریم در راستای این شعار، شرکت ملی نفت ایران و سایر مجموعه‎های نفتی و پالایشگاهی کشور از کشتی‎های شرکت ملی نفتکش ایران استفاده و حمل محموله‎های خود را به ما واگذار کنند و ما نیز باید با تاسی از این شعار بیش از گذشته در جهت استفاده از توان داخلی در زمینه تعمیرات کشتی‎ها و تامین قطعات و مایحتاج موردنیاز شرکت با توجه به استانداردهای بین‎المللی و لحاظ موارد ایمنی گام برداریم.

    وی سپس در تشریح بخشی از دستاوردهای شرکت ملی نفتکش ایران درسال گذشته با بیان اینکه سهم این شرکت از بازارهای بین‎المللی تا پیش از تحریم‎ها حدود 80 درصد بود، گفت: از ژانویه سال 2016 میلادی که تحریم‎ها لغو شد توانستیم ظرف مدت کوتاهی سهم خود را در بازارهای بین‎المللی به حدود 50 درصد افزایش دهیم.

    عضویت دوباره شرکت ملی نفتکش ایران در اینترتانکو و بیمکو

    کاپیتان سردشتی از عضویت دوباره شرکت ملی نفتکش ایران در انجمن‌‎ها و نهادهای مهم بین‎المللی به عنوان یکی از دستاوردهای این شرکت در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته عضویت دوباره شرکت ملی نفتکش ایران در شورای دریانوردی بین‌المللی و حوزه دریای بالتیک (BIMCO)، اتحادیه بین‎المللی مالکان مستقل کشتی‎های نفتکش (INTERTANKO) و انجمن دریایی بین‎‌المللی شرکت‌های نفتی(OCIMF) محقق شد همچنین در سال گذشته موفق به دریافت گواهینامه ‎ ISO 9001:2015 و گواهینامه ISO 14001:2015  از موسسه رده‎بندی DNV.GL شدیم که این اقدامات دستاورد قابل توجهی برای این شرکت در راستای بازگشت به بازارهای بین‎المللی به شمار می‌رود.

    عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران به نوسازی ناوگان این شرکت نیز اشاره کرد و افزود: در راستای جوان‌سازی و نوسازی ناوگان در سال گذشته 4 فروند از کشتی‌های قدیمی شرکت اوراق شد و این در حالی است که اوراق 2 فروند دیگر نیز طبق برنامه مصوب در دستور کار قرار دارد. 

    کاپیتان سردشتی با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص رفع مشکلات پرسنل این شرکت از جمله اجرای طرح یکسان‎سازی حقوق کارکنان افزود:در سال گذشته تعدادی از کشتی‎های شرکت ملی نفتکش ایران به سیستم V-SAT و اینترنت پرسرعت مجهز و ارتباط خانواده‎های دریانوردان ناوگان با آنها از این طریق میسر و ممکن شد.

    وی ادامه داد: امیدواریم امسال نیز شاهد تجهیز سایر کشتی‎های ناوگان به اینترنت پرسرعت طبق برنامه باشیم.

    کاپیتان سردشتی با اشاره به وضعیت بازارهای بین‎المللی و پایین‎ بودن نرخ اجاره کشتی‎ها خاطرنشان کرد: در مدتی که در بخش بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران فعال بودم در چندین نوبت رکود بازار را تجربه کردیم اما با تدابیر اتخاذ شده این شرایط را کنترل کردیم و به سلامت پشت سرگذاشتیم.

    مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در پایان با بیان اینکه براساس پیش‎بینی‎ها وضعیت بازار در سال 2019میلادی رو به بهبود خواهد گذاشت، افزود: امیدواریم این بار نیز بتوانیم از شرایط رکود فعلی با موفقیت و کمترین آسیب عبور کنیم.

    برچسب ها