عصر خودرو

رئیس بنیاد مسکن؛

وام ۲۵ میلیونی ساخت مسکن روستایی با سود ۵ درصد ابلاغ شد

عصر بازار- رئیس بنیاد مسکن از ابلاغ مصوبه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی با وام ۲۵ میلیون و سود ۵ درصد و سفته زنجیره ای از سوی این بنیاد در سال جاری خبر داد.

وام ۲۵ میلیونی ساخت مسکن روستایی با سود ۵ درصد ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم چهلمین سالگرد تأسیس بنیاد مسکن و حساب 100 امام (ره) گفت: امسال قرار است طرح بازنگری که پروسه ای شبیه طرح هادی است در سه هزار و 448 روستا اجرا شده و در 998 روستا نیز طرح هادی جدید اجرا شود.

    وی با بیان اینکه از مجموع 38 هزار روستای کشور در 17 هزار و 342 روستا، طرح هادی اجرا شده است، بیان کرد: در سال 96، در سه هزارو 844 روستا این طرح به صورت نیمه تمام اجرا شد که امسال تکمیل می شود.

    رئیس بنیاد مسکن ادامه داد: تاکنون برای 30 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی روستایی، سند مالکیت صادر کرده ایم که امسال برای 200 هزار واحد دیگر این سند صادر خواهد شد. از آنجایی که در سه سال اخیر صدور سند مالکیت شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز به بنیاد مسکن واگذار شده، در مجموع برای 5 هزار و 900 شهر و روستا باید سند مالکیت صادر شود.

    تابش با اشاره به تلاش این بنیاد برای بهبود کیفیت آسفالت روستاها تصریح کرد: تاکنون 980 هزار تومان قیررایگان به بنیاد مسکن داده شد تا بهسازی آسفالت معابر روستایی را به پایان برسانیم.

    رئیس بنیاد مسکن با اشاره به بهسازی و نوسازی یک میلیون و 630 هزار مسکن روستایی از سوی بنیاد مسکن، اظهار داشت: در طول سالهای گذشته، 350 هزار واحد مسکونی را نیز بازسازی کردیم که مجموعاً به حدود 2 میلیون واحد می رسد. احداث و تعمیر واحدهای مسکونی روستایی از محل 15 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات بانکی بوده است.

    به گفته تابش، امسال قرار است با وام 25 میلیون تومانی مسکن، 200 هزار واحد مسکونی با سفته زنجیره ای(ضمانت زنجیره ای افراد برای یکدیگر) و سود 5 درصد احداث شود. تضامین لازم را از سازمان برنامه و بودجه اخذ کرده و به بانک مرکزی ارائه داده ایم.

    وی خاطرنشان کرد: با هدف بهینه سازی مصرف سوخت در واحدهای مسکونی روستایی قرار است در دو هزار و 50 روستا، آبگرمکن خورشیدی با استفاده از وام های کوچک نصب شود.

    برچسب ها