عصر خودرو

ثبت ۱۲ هزار و ۵۹۲ نوبت معامله در بازار فرابورس

عصر بازار- در آخرین روز معاملاتی هفته، ۱۱۴ میلیون ورقه بهادار در ۱۲ هزار و ۵۹۲ نوبت در بازارهای فرابورس خرید و فروش شد.

ثبت ۱۲ هزار و ۵۹۲ نوبت معامله در بازار فرابورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، امروز معامله‌گران در بازارهای فرابورس شاهد داد و ستد 114 میلیون و 250 هزار سهم به ارزش 582 میلیارد ریال در 12 هزار و 592 نوبت معاملاتی بودند.

    در روز جاری شاخص فرابورس نیز رشد 2/2 واحدی معادل 0.3 درصد را تجربه کرد تا به این ترتیب آیفکس رقم 692.48 واحد را در پایان معاملات ثبت کند.

    نماد شرکت پتروشیمی مارون با 5.7 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس نسبت به سایر نمادهای این بازار گذاشت. در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان با 0.5 واحد، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با 0.5 واحد و پالایش نفت لاوان با 20.5 واحد، بالاترین تاثیر منفی را بر این شاخص منعکس کردند.

    در جریان معاملات امروز فرابورس، نماد شرکت‌های ذوب آهن‌، پالایش نفت لاوان و بانک دی به ترتیب پرببینده‌ترین نمادهای معاملاتی بودند.

    بر اساس این گزارش، بیشترین حجم معاملات روز جاری مربوط به خرید و فروش 9 میلیون و 330 هزار سهم بانک گردشگری بود و پالایش نفت لاوان هم بیشترین ارزش معاملات به میزان 19 میلیارد ریال را از آن خود کرد.

    بیشترین افزایش قیمت در معاملات امروز به نماد معاملاتی صنعتی مینو اختصاص داشت، ضمن اینکه بالاترین افت قیمت را آهن و فولاد ارفع داشت.

    طبق این گزارش، صندوق سرمایه ‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان بیشترین حجم معاملات ETF را با خرید و فروش 568 هزار و 890 سهم رقم زد و داد و ستد 83 هزار ورقه اسناد خزانه اسلامی در صدر معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت.

    در همین حال خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی با قیمت پایانی 932 هزار و 971 ریال صورت گرفت که نسبت به روز سه‌شنبه رشد 0.1 درصدی را نشان می‌داد. به این ترتیب سود موثر این اسناد تا سررسید به 26.2 درصد رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها