عصر خودرو

تا سال ۲۰۳۰ میلادی؛

یک درصد از ثروتمندان جهان دو سوم دارایی جهان را دارند

عصر بازار- مجلس عوام انگلیس در گزارش خود اعلام کرد که روند انباشت ثروت در قشر «مولتی میلیاردر» جهان تا سال ۲۰۳۰ میلادی می تواند دو سوم ثروت دنیا را در اختیار یک درصد از ثروتمندترین افراد جهان قرار دهد.

یک درصد از ثروتمندان جهان دو سوم دارایی جهان را دارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، کتابخانه مجلس عوام انگلیس در گزارشی نسبت به تداوم انباشت ثروت توسط قشر متمول جهان هشدار داد و اعلام کرد که اگر اقدامی در جهت باز گردادن توازن در اینباره اتخاذ نشود این موضوع می تواند منجر به افزایش بی اعتمادی و خشم در 10 سال آینده شود.

    همچنین گزارش مجلس عوام انگلیس حاکی از آن دارد که اگر روند انباشت ثروت توسط قشر بالای جامعه با همان رویکردی که از سال 2008 میلادی به بعد یعنی همزمان با سال بحران مالی در جهان ادامه پیدا کند، یک درصد از ثروتمندترین افراد جهان تا سال 2030 میلادی 64 درصد یا دو سوم ثروت جهان را در اختیار خواهند داشت.

    این گزارش می گوید که حتی با در نظر گرفتن بحران مالی جهان و محاسبه دارایی ثروتمندترین افراد جهان تا سال 2030 میلادی همچنان بیش از نیمی از کل ثروت دنیا را مالک خواهند بود.

    بر پایه این گزارش از سال 2008 میلادی به بعد، متوسط جمعیت ثروتمندترین افراد جهان در سال 6 درصد رشد داشته است و دارایی فعلی آنها 140 تریلیون دلار تخمین زده می شود و اگر این روند تداوم داشته باشد انتظار می رود که دارایی آنها به 305 تریلیون دلار افزایش یابد.

    برچسب ها