عصر خودرو

طی ۱۵ روز

۲۵۰۰ تن گندم از کشاورزان خریداری شد

عصر بازار- خرید تضمینی گندم از سه استان فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان طی دو هفته گذشته آغاز شده که مبنای محاسبه آن فعلاً‌ نرخ خرید تضمینی سال گذشته است و تا کنون ۲۵۰۰ تن گندم خریداری شده است.

۲۵۰۰ تن گندم از کشاورزان خریداری شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، علی‌رغم پیگیری‌های مکرر وزارت جهاد کشاورزی و اصحاب رسانه در سال گذشته برای اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات استراتژیک از جمله گندم، شورای اقتصاد همچنان ترجیح داد، تا نرخ‌های خرید تضمینی را اعلام نکند. برخی دلیل این کار را مشخص نبودن منابع خرید تضمینی و برخی دیگر بهانه‌های دیگری از جمله گران بودن گندم تولید داخل و اعتقاد بر اینکه نباید قیمت افزایش یابد را عنوان می‌کنند.

    در نهایت یک منبع آگاه در شرکت بازرگانی دولتی که خواست نامی از او ذکر نشود گفت: خرید تضمینی گندم از ششم فروردین آغاز شده و ما از سه استان جنوب فارس، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان خرید می‌کنیم که تاکنون 2500 تن گندم به سمت سیلوهای شرکت بازرگانی دولتی حمل شده است.

    وی در مورد نرخ مبنای محاسبه خرید تضمینی گندم با توجه به اینکه نرخی از سوی شورای اقتصاد اعلام نشده گفت: فعلاً مبنای محاسبه قیمت سال گذشته است که کیلویی 1300 تومان گندم معمولی از کشاورزان خریداری و در سامانه ثبت می‌شود که در صورت اعلام نرخ جدید و تغییر قیمت، محاسبه خواهد شد.

     روز گذشته نیز عباس کشاورز معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد که امسال با وجود کاهش بارندگی‌ها 13 میلیون و 500 هزار تن گندم در کشور تولید شود که 10 میلیون و 700 هزار تن آن مازاد نیاز کشاورزان بوده و به صورت تضمینی از آنها خریداری خواهد شد.

    برچسب ها