عصر خودرو

اقتصاد رشد کرد، مسکن گران شد

رشد موازی آمارها در آمریکا

عصر بازار- اقتصاد آمریکا در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۵، بیش از پیش‌بینی‌های گذشته رشد داشته که این رشد به لطف افزایش سرمایه‌گذاری در کسب و کار و مسکن حاصل شده است.

رشد موازی آمارها در آمریکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، رشد سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های کسب و کار و بخش مسکن در آمریکا، جور مصرف‌کنندگان این کشور را کشیده و توانسته کاهش هزینه مصرف‌کننده را در سه‌ماهه سوم سال 2015 جبران کند. تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه‌ماهه جولای تا سپتامبر 2015، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 2.1 درصد رشد داشته اما با این حال، نسبت به سه‌ماهه دوم، 1.8 درصد کاهش نشان می‌دهد.

    به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، رشد 2.1 درصدی تولید ناخالص آمریکا در سه‌ماهه سوم درحالی رقم می‌خورد که در برآوردهای پیشین، این رشد 1.5 درصد پیش‌بینی شده بود بااین‌حال این رقم همچنان از رشد 3.9 درصدی در سه‌ماهه دوم پایین‌تر است.

    گرچه این بروزرسانی رو به بالا از رشد اقتصادی آمریکا در سه‌ماهه سوم اندکی بالاتر از انتظارات تحلیلگران بود اما روی هم رفته، داده‌های جدید کمتر مثبت بوده است. این اصلاح عمدتا به دلیل کاهش جزئی حجم تولید و فروش نسبت به سه‌ماهه دوم انجام شده است.

    این گزارش به فاصله سه هفته پیش از اجلاس فدرال‌رزرو اعلام می‌شود که قرار است در این جلسه درباره افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا تصمیم‌گیری شود. این آخرین جلسه سیاست‌گذاری پولی فدرال‌رزرو در سال جاری خواهد بود. بازارها انتظار دارند فدرال‌رزرو در تاریخ 16 دسامبر نرخ بهره بانکی را افزایش دهد.

    در همین حال، به‌گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس قیمت خانه در آمریکا، در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، افزایش یافته که سرعت این افزایش بیش از 13 ماه گذشته بوده است.

    شاخص استاندارد‌اندپورز/کیس شیلر از قیمت خانه در 20 شهر آمریکا که روز گذشته منتشر شد نشان می‌دهد قیمت خانه در آمریکا در ماه سپتامبر، نسبت به مدت مشابه سال قبل، 5.5 درصد رشد کرده که این بیشترین رشد سالانه قیمت مسکن از سال آگوست 2014 تاکنون محسوب می‌شود.

    رشد تدریجی اشتغال و بهره پایین وام مسکن، سبب تقویت قابل توجه خرید مسکن شده و این بازار را در مسیر رسیدن به بالاترین رشد خود از سال 2007 میلادی تاکنون قرار داده است. همچنین، در ماه اکتبر، نرخ بیکاری به پنج درصد کاهش یافته و کارفرمایان نسبت به ماه دسامبر تاکنون، اشتغال بیشتری ایجاد کرده‌اند.

    در بین شهرهای آمریکا، سانفرانسیسکو با 11.2 درصد، بیشترین رشد سالانه قیمت مسکن را گزارش کرده و پس از آن دنور با 10.2 و پورتلند با 10.1 درصد در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. در این بررسی، تمامی 20 شهر مورد مطالعه شاهد افزایش قیمت مسکن نسبت به سال گذشته بوده‌اند.

    در مجموع، فروش مسکن در آمریکا طی 12 ماه گذشته، 3.9 درصد رشد داشته ضمن اینکه تعداد واحدهای خالی موجود در همین بازه زمانی 4.5 درصد کاهش داشته است.کاهش مسکن در آمریکا همچنین سبب افزایش قیمت‌ها شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها