عصر خودرو

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه:

از تصمیم دولت برای تک‌نرخی کردن ارز حمایت کنیم

عصر بازار- نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از همکارانش خواست تا از تصمیم دولت و بانک مرکزی برای تثبیت نرخ ارز به نرخ ۴۲۰۰ تومان حمایت کنند، اما فکری هم برای ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد جدیدی که از این ناحیه وارد بودجه می‌شود، داشته باشند.

از تصمیم دولت برای تک‌نرخی کردن ارز حمایت کنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هادی قوامی در جلسه صبح امروز(سه‌شنبه)‌ مجلس برای بررسی وضعیت بازار ارز گفت: دولت سراغ درآمدهای شایسته به ویژه درآمد مالیاتی نرفته است بلکه به درآمدهای رانتی بادآورده عادت کرده است که باید فکری برای این مسئله شود.

    نماینده مردم اسفراین در مجلس مدعی شد: از مدتها قبل از داخل دولت برای افزایش نرخ ارز چراغ سبز نشان داده شد و پس آن قیمت ارز در بازار افزایش یافت و ثبات اقتصادی را از بین برد و البته افزایش نرخ سود سپرده بانکی از 15 به 20 درصد موجب غیراقتصادی شدن تولید در کشور و دست از کار کشیدن بخشی از تولیدکنندگان شد.

    نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصمیم گیری برای بازگشت سرمایه‌های ارزی مردم به نظام بانکی را راحت دانست و افزود: مردم برای روز مبادا پول کنار می گذارند. برای جذب این منابع می توان برای مردم اطمینان ایجاد کرد و ارز در اختیار مردم را به نظام بانکی بازگرداند اما آیا برای پولشویی و انتقال ارز به خارج از کشور نیز فکری می شود؟

    علی  لاریجانی پس از سخنان نماینده مردم اسفراین در مجلس گفت: باید فکری برای مابه التفاوت نرخ ارز مبادله‌ای و ارز 4200 تومانی که دولت تصمیم گرفته است، کنیم. به ویژه برای تامین کالاهای اساسی و دارو. کمیسیون برنامه و بودجه و رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد این مساله تصمیم گیری کنند.

    رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی برای رانتی که از ناحیه مابه التفاوت نرخ مبادله‌ای ارز و نرخ 4200 تومان به وجود می‌آید باید فکری شود تا افرادی که به نرخ ارز مبادله‌ای کالا وارد کردند از این رانت برخوردار نشوند.

    برچسب ها