عصر خودرو

قیمت نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۷ سنت، معادل نیم درصد افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۶۹ دلار و ۲ سنت رسید.

قیمت نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، به دنبال امیدواری ها به اینکه ممکن است اختلافات تجاری آمریکا و چین بدون وارد آمدن آسیب عمده به اقتصاد جهانی حل و فصل شود، بازارهای نفت امروز شاهد افزایش قابل توجه قیمت ها بود.

    با این وجود با توجه به اینکه همچنان مازاد عرضه در بازار وجود دارد و این مسئله تولید کنندگان را وادار می سازد تا برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار قیمت های رقابتی تری را پیشنهاد کنند، قیمت نفت همچنان نوسان محدودی را شاهد است.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 37 سنت، معادل نیم درصد افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 69 دلار و 2 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 42 سنت، معادل 0.7 درصد افزایش به 63 دلار و 84 سنت رسید.

    پس از افت قیمت 2 درصدی نفت در روز جمعه، قیمت ها در معاملات ساعت های اروپایی و آمریکایی روز دوشنبه بیش از 2 درصد رشد داشت.

    نگرانی ها از تداوم اختلافات تجاری بین آمریکا و چین و نامشخص بودن توازن عرضه و تقاضا در بازارهای نفت منجر به آشفتگی در معاملات شده است.

    بانک آمریکایی جی پی مورگان در گزارشی نوشت: «ریسک وقوع جنگ تجاری بین آمریکا و چین بازارهای جهان از جمله بازار کالاها را آشفته کرده است.»

    «علاوه بر ریسک ناشی از سیاست های حمایت گرایانه، شاهد تغییرات مهمی در دولت ترامپ بوده ایم که ریسک تحریم های احتمالی علیه کشورهای مهم صادر کننده نفت یعنی ایران، ونزوئلا و روسیه را افزایش داده است.»

    تجار گفتند، آمارهای میزان ذخایر نفتی آمریکا که طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه منتشر می شود، احتمالا وضعیت بازار نفت را روشن تر خواهد کرد. آمارهای انستیتوی نفت آمریکا در مورد میزان ذخایر نفت این کشور امروز منتشر می شود. دولت آمریکا نیز آمارهای رسمی خود در این باره را فردا منتشر خواهد کرد.

    برچسب ها