عصر خودرو

رئیس مجلس روسیه:

توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران در دستور کار است

عصر بازار- رئیس مجلس روسیه گفت: ما به دنبال برقراری روابط سازنده با ایران هستیم و دستور کار ما آن است که روابط تجاری و اقتصادی با ایران توسعه یابد.

توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران در دستور کار است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، ولودین رئیس مجلس روسیه  که همراه با هیئتی از این کشور به ایران سفر کرده است امروز در دیدار با فعالین اقتصادی و رئیس مجلس ایران اظهار کرد: ما به دنبال برقراری روابط سازنده با ایران هستیم  و دستور کار ما آن است که روابط تجاری و اقتصادی با ایران توسعه یابد.

    وی افزود: امروز کمیسیونی بین پارلمانی میان دو کشور ایران و روسیه ایجاد شد که این امر شرایط مناسبی را برای توسعه روابط اقتصادی با ایران ایجاد می‌کند.

    رئیس مجلس روسیه ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم تا علاوه بر توسعه روابط سیاسی با ایران روابط اقتصادی و تجاری را نیز بهبود دهیم.

    ولودین گفت: برنامه‌های مشترکی برای همکاریهای صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران و همچنین در بخش کشاورزی داریم.

    وی خاطرنشان کرد: ایران و روسیه پتانسیل‌های بالایی برا ی همکاری مشترک با یکدیگر دارند و ما می‌توانیم پروژه‌های زیادی با میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در ایران داشته باشیم.

    رئیس مجلس روسیه یاداور شد: برای ما مورد  اهمیت است که روابط اقتصادی خود با کشورهای دیگر را از طریق روبل توسعه دهیم و اکنون بیشتر تسویه حسابهای ما از این طریق انجام می‌شود.

    ولودین گفت: در هیئت تجاری که امروز به ایران آمده است نمایندگان شرکتهای مختلف ماشین‌سازی، انرژی و کشاورزی حضور دارند و به صورت دو جانبه با همتایان ایرانی خود مذاکره می‌کنند؛ ما امیدواریم که شرایط سیستم بانکی میان دو کشور بهبود یابد تا بر میزان تجارت دو کشور افزوده شود.

    برچسب ها