عصر خودرو

دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی :

روسیه به کشتی‌های ایرانی اجازه بارگیری در رودخانه ولگا را نمی‌دهد

عصر بازار- دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی گفت: برای عبور گندم روسیه و تبدیل آن به آرد برای صادرات به عراق به توافق رسیده‌ایم اما دولت روسیه به ما اعلام کرده است که کشتی‌های ایرانی اجازه بارگیری در رودخانه ولگای روسیه را ندارند.

روسیه به کشتی‌های ایرانی اجازه بارگیری در رودخانه ولگا را نمی‌دهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ،کاوه زرگران دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در مراسم دیدار دوجانبه ایران و روسیه در محل اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: برای عبور گندم روسیه و تبدیل آن به آرد برای صادرات به عراق به توافق رسیده‌ایم اما دولت روسیه به ما اعلام کرده است که کشتی‌های ایرانی اجازه بارگیری در رودخانه ولگا را ندارند.

    وی خطاب به رئیس پارلمان روسیه افزود: پاسخی که مسئولین دولت روسیه به ما می‌دهند آن است که مجلس روسیه باید این اجازه را صادر کند که این جلسه شرایط مناسبی را برای رفع این مشکل فراهم می‌آورد.

    دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران ادامه داد: عضویت در اتحادیه گمرکی در روسیه را تقاضا داریم تا از این طریق وضعیت تعرفه‌ها  برای ایران بهبود و کاهش یابد.

    وی تصریح کرد: مطلعیم که روسیه نیز در قبال عضویت ایران در این اتحادیه انتظار کاهش تعرفه برای کالاهای صادراتی خود به ایران دارد که امیدواریم این توافقات صورت گیرد تا ما بتوانیم محصولات بیشتری به روسیه صادر کنیم.

    * ایران کالاهای خود را با 20 درصد تعرفه گمرکی بیشتر به روسیه صادر می‌کند

    مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز بزرگترین مشکل تجارت با روسیه را حقوق گمرکی بالا دانست و گفت: یک میلیارد و 600 میلیون دلار صادرات ایران به روسیه است که به دلیل موانع حقوق گمرکی نمی‌توانیم آن را افزایش دهیم.

    وی افزود: حداقل انتظار ما آن است که برای ایران مانند سایر کشورها حقوق گمرکی در نظر گرفته شود.

    رئیس اتاق بازرگانی مازندران ادامه داد: در حالی که حداقل حقوق گمرکی برای ایران 20 درصد بوده که این حقوق گمرکی برای برخی کشورها صفر درصد است.

    برچسب ها