عصر خودرو

رئیس مجلس شورای اسلامی :

گفت‌وگوهای ایران با اوراسیا برای پیوستن به اتحادیه گمرکی به نتیجه رسیده است

عصر بازار- رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گفت‌وگوهای ایران با اوراسیا برای پیوستن به اتحادیه گمرکی تقریبا به نتیجه رسیده است، گفت: این موضوع احتمالا ظرف ماه‌های آینده انجام شود.

گفت‌وگوهای ایران با اوراسیا برای پیوستن به اتحادیه گمرکی به نتیجه رسیده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، دکتر لاریجانی عصر امروز (دوشنبه، 20 فروردین ماه) در همایش تجاری ایران و روسیه در محل اتاق بازرگانی ایران گفت: آقای ولودین رئیس مجلس دومای روسیه اهتمام دارد که روابط تجاری بین دو کشور ایران و روسیه افزایش یابد که در ملاقات های مشترک که در مسکو و سایر کشورها داشته ایم، ایشان با یک دید درازمدت به روابط دو کشور نگاه می کنند و علاقمند هستند که روابط تجاری بین بخش خصوصی دو کشور تنگاتنگ تر شود.

    رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیرو مذاکرات در برخی زمینه ها بین دو کشور سرمایه گذاری هایی در حوزه نفت و گاز انجام شده که پیشرفت های نسبتا خوبی حاصل شد، افزود: در زمینه حمل و نقل ریلی نیز پیشرفت هایی حاصل شده که با توجه به مصوبه ای که اخیرا در مجلس تصویب شده حدودا 6 تا 7 میلیارد فاینانس استفاده شود که این موضوع امکان جدید برای روابط بین دو کشور فراهم می کند.

    وی ادامه داد: در زمینه های دیگری که جزء توافقات در نقشه راه صنعتی است وزارت صنایع دو سال پیش با روس ها توافقاتی انجام داد.

    دکتر لاریجانی با بیان اینکه توصیه بنده به اتاق بازرگانی ایران و روسیه این است که از هم سخنی بین دو پارلمان استفاده کرده و مشکلات را رفع کند، یادآور شد: درباره حقوق گمرکی گفت وگوهایی با اوراسیا درباره پیوستن ایران به اتحادیه گمرکی داشته ایم که تقریبا به نتیجه رسیده و احتمالا ظرف ماه های آینده انجام شود.

    وی افزود: در مورد ورود کشتی های ایرانی به ولگا از آقای ولودین می خواهم که این موضوع را پیگیری کند.

    رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث های مهم دیگری در زمینه روابط بین دو کشور وجود دارد که باید با روس ها مطرح شود تا به نتیجه برسد، تصریح کرد: ما نیز در پیگیری خواسته های اتاق بازرگانی اهتمام لازم را انجام می دهیم تا موضوعات ساماندهی شود.

    برچسب ها