عصر خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

کارتهای بانکی ایرانی در روسیه فعال می‌شود

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با کشور روسیه به این جمع‌بندی رسیدیم که کارتهای بانکی ایرانی به راحتی در روسیه مورد استفاده قرار گیرد و بالعکس این اتفاق نیز در ایران برای روسها ایجاد شود.

کارتهای بانکی ایرانی در روسیه فعال می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، محمد شریعمتداری امروز در مراسم افتتاحیه دوازدهمین اجلاس مشترک اقتصادی ایران و ازبکستان اظهار کرد: ما مصمم هستیم که همه موانع پیش روی توسعه روابط دو جانبه میان ایران و ازبکستان برداشته شود.

    وی افزود: شناخت دقیق و عمیق از شرایط دو کشور باید در طول همکاری‌ها به روز نگه داشته شود و از حال هم مطلع باشیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به هیئت اعزامی ازبکستان ادامه داد:‌ ایران لیستی از پتانسیل‌های همکاری مشترک را در اختیار ازبکستان قرار می‌دهد؛ امیدواریم بتوانیم هیئتی از ایران به ازبکستان پیش از سفر رئیس جمهور به این کشور اعزام کنیم تا تمهیدات لازم را فراهم کنند.

    وی با بیان اینکه سند جامع همکاری تجارت آزاد میان دو کشور ایران و ازبکستان مورد توجه ما است تصریح کرد: تجارت آزاد روابط تجاری میان دو کشور را تسهیل می‌کند که مستثنی کردن برخی از کالاها تداخلی با این امر ندارد.

    شریعتمداری گفت با امضای موافقتنامه تجارت آزاد میان دو کشور جهش بزرگی از لحاظ اقتصادی در همکاریهای دو جانبه فعال می‌شود؛ این مذاکره زمانبر است اما می‌خواهیم با در نظر گرفتن حضور مقامات بلندپایه ازبکستان در ایران توافق کلی را در این سفر به امضا برسانیم تا زمینه تجارت آزاد ایجاد شود.

    * کارتهای بانکی ایرانی در روسیه فعال می‌شود

    وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با تاکید بر اینکه برقراری روابط بانکی به عنوان یک امر زیرساختی در توسعه همکاریهای اقتصادی و تجاری مورد اهمیت است، گفت: ایجاد روابط بانکی در بالاترین سطح مورد توجه ما است زیرا این امر یکی از موانع پیش روی تجارت با ازبکستان بود.

    وی اظهار داشت: با کشور روسیه به این جمع‌بندی رسیدیم که کارتهای بانکی ایرانی به راحتی در روسیه مورد  استفاده قرار گیرد و بالعکس این اتفاق نیز در ایران برای روسها ایجاد شود زیرا این امر همکاریهای دو جانبه تجاری را فعال می‌کند.

    شریعمتداری افزود: با کشور ترکیه نیز همین رویداد در حال اتفاق افتادن است و ما فکر می‌کنیم با تمام کشورهای همسایه و دوست از جمله ازبکستان می‌توانیم این نوع ارتباط را داشته باشیم که برای توسعه گردشگری لازم است. زیرا گردشگران می‌توانند با کارتهای بانکی خود به راحتی هتل بگیرند و خرید انجام دهند.

    بنابراین گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه برای توسعه روابط تجاری با ازبکستان توسعه حمل و نقل یک امری ضروری است گفت: علاوه بر توسعه حمل و نقل باید در زمینه تسهیل همکاریهای گمرکی و صدور ویزا فعالیتهای بیشتری داشته باشیم.

    وی افزود: تاسییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ازبکستان 20 سال پیش مذاکره شده بود امیدواریم بعد از این مدت این اتاق بالاخره ایجاد شود.

    شریعتمداری گفت: ایران در زمینه کشاورزی و شیلات نیز زمینه مناسبی برای همکاری با ازبکستان دارد به همین منظور به زودی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ایران به ازبکستان سفر می‌کند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ایران آمادگی کامل دارد تا دستاوردهای خود را در زمینه ژئوفیزیک در اختیار ازبکستان قرار دهد.

    وی همچنین به ورود هیئت نفتی تیم تجاری ازبکستان اشاره کرد و گفت:‌امیدوارم مذاکرات دو کشور در زمینه نفت نیز نتیجه دهد.

    برچسب ها