عصر خودرو

رویترز: بازار نفت نگران ماجراجویی های ترامپ است

عصر بازار- خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، قیمت های نفت صبح دوشنبه افزایش یافت اما بازار نگران و عصبی از مناقشه های تجاری میان واشنگتن و پکن و نیز حمله موشکی به یک پایگاه هوایی در سوریه، به اوضاع آن کشور چشم دوخته است.

رویترز: بازار نفت نگران ماجراجویی های ترامپ است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، رویترز افزایش امروز قیمت نفت را به افزایش تقاضای این کالا و کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تعدادی از تولیدکنندگان غیراوپک در راس آنها روسیه دانست.
    شرکت های نفتی آمریکا در مجموع هفته گذشته با افزایش 11 دکل به شمار دکل های فعال حفاری خود، این تعداد را به 808 دکل رساندند که از مارس 2015 (فروردین 1394) بی سابقه است.
    قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ساعت 03:55 بامداد امروز در بازار نایمکس این کشور با 28 سنت(0.4 درصد) افزایش نسبت به جمعه گذشته به 62 دلار و 34 سنت در هر بشکه رسید.
    نفت برنت دریای شمال نیز با 32 سنت(نیم درصد) افزایش نسبت به جمعه گذشته در بازار لندن به بهای 67 دلار و 43 سنت در هر بشکه معامله شد.
    جمعه گذشته پس از تهدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به وضع تعرفه های جدید بر واردات کالا از چین و تشدید نگرانی سرمایه گذاران از تضعیف رشد اقتصادی جهان در صورت تشدید جنگ تجاری میان دو قدرت نخست اقتصادی دنیا، قیمت های نفت 2 درصد کاهش یافت.
    اوپک در نشست رسمی 30 نوامبر 2016 (دهم آذرماه 1395) خود در وین، برای نخستین بار از سال 2008 میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
    روسیه و 9 تولیدکننده دیگر نیز در اواخر سال 2016 به توافق کاهش تولید اوپک پیوستند. براساس این توافق، کشورهای امضاکننده متعهد شدند در مجموع از سطح تولید 1.8 میلیون بشکه در روز بکاهند که این میزان، حدود 2 درصد کل تولید نفت در جهان است. این توافق تا پایان سال 2018 معتبر است.

    برچسب ها