عصر خودرو

ارز دیجیتال اسلامی هم به بازار آمد

عصر بازار- یک شرکت اماراتی در تلاش برای منطبق کردن خرید و فروش ارزهای دیجیتالی با شریعت اسلامی است و یک ارز دیجیتالی تحت پشتیبانی طلا منتشر می کند.

ارز دیجیتال اسلامی هم به بازار آمد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، افزایش علاقمندی به ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین و اترئوم به منطقه حاشیه خلیج فارس و جنوب شرق آسیا یعنی مراکز اصلی مالیه اسلامی نیز سرایت کرده است.

    اما به دلیل اینکه ارزهای دیجیتالی فرآورده های مهندسی مالی هستند و ابزار سفته بازی به شمار می روند، شریعت اسلامی نگاه چندان مثبتی به آنها ندارد. در شریعت اسلامی علاوه بر ممنوعیت گرفتن سود پول، تاکید ویژه ای روی فعالیت های اقتصادی واقعی بر مبنای دارایی های فیزیکی وجود دارد و فعالیت های احتکاری پولی مذموم شمرده می شود.

    این موضوع سبب ایجاد شبه هایی در میان علمای اسلامی در خصوص شرعی بودن یا نبودن داد و ستد ارزهای دیجیتالی شده است. شرکت های منتشر کننده ارزهای دیجیتالی با هدف برطرف کردن این حساسیت ها در حال ارائه ارزهای دیجیتالی با پشتوانه دارایی های فیزیکی هستند.

    یک شرکت اماراتی در تلاش برای منطبق کردن خرید و فروش ارزهای دیجیتالی با شریعت اسلامی است و یک ارز دیجیتالی تحت پشتیبانی طلا با نام وان گرم منتشر می کند.

    هر واحد ارز دیجیتالی وان گرم، تحت پشتیبانی حداقل یک گرم طلای فیزیکی قرار دارد که در مکانی مشخص نگهداری می شود. این ایده با هدف محدود کردن سفته بازی مطرح شده است.

    ابراهیم محمد، شهروند انگلیسی که سال گذشته به همراه چند سرمایه گذار دیگر شرکت وان گرم را راه اندازی کرده گفت: «طلا جزو نخسیتن اشکال پول در جوامع اسلامی بوده، و از این جهت برای پشتیبانی از ارزهای دیجیتالی مناسب به نظر می رسد... ما تلاش می کنیم اثبات کنیم که قوانین و مقررات اسلامی در انطباق کامل با فن اوری دیجیتالی بلاک چین قرار دارد.»

    تاکنون ده ها میلیون دلار از این ارز دیجیتالی تحت پشتیبانی طلا منتشر شده است. حدود 60 درصد از این نوع ارز دیجیتالی که قرار است منتشر شود، هنوز به فروش نرسیده است.

    برچسب ها