عصر خودرو

دونالد ترامپ:

چین در برابر آمریکا کوتاه خواهد آمد

عصر بازار- رئیس‌جمهوری آمریکا ابراز خوشبینی کرد که اختلاف میان کشورش و چین دست آخر برطرف خواهد شد و تنش تجاری فعلی را می‌توان با گفت‌وگو حل‌وفصل کرد.

چین در برابر آمریکا کوتاه خواهد آمد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، پیش‌بینی کرد که پکن سدهای تجاری‌اش در برابر واشنگتن را پایین خواهد آورد. ترامپ در حالی در این رابطه ابراز خوشبینی کرد که تنش میان دو اقتصاد برتر جهان که بازارهای جهانی را در هفته گذشته متلاطم کرد، تشدید شده است.

    دو کشور با تعرفه‌های ده‌ها میلیارد دلاری در روزهای گذشته یکدیگر را تهدید کرده‌اند و مقام‌های چین گفته‌اند که اکنون زمان مذاکره نیست.

    اما مقام‌های دولت ترامپ تاکید کرده‌اند که تعرفه‌های جدید هنوز اجرایی نشده‌اند و ستیز میان دو کشور را می‌توان با گفت‌وگو حل‌وفصل کرد.

    ترامپ در حساب توئیتری خود با اشاره به این قضیه عنوان کرد: «چین سدهای تجاری‌اش را پایین خواهد آورد، چراکه کار درست هم همین است. مالیات‌ها دوسویه خواهند شد و بر سر مالکیت معنوی توافقی انجام خواهد گرفت.»

    ترامپ با اشاره به رابطه شخصی‌اش با «شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهوری چین، گفت که این دو همواره با یکدیگر دوست باقی خواهند ماند و اضافه کرد: «آینده بی‌نظیری را برای دو کشور آرزو دارم!»

    هیچ اشاره‌ای دال بر این وجود ندارد که ترامپ و شی جین‌پینگ از زمان شروع منازعه تجاری در چند روز گذشته با یکدیگر گفت‌وگویی داشته‌اند و هنوز هیچ برنامه‌ای برای دیدار میان چین و ایالات متحده تنظیم نشده است.

    چند روز گذشته، واشنگتن از تعرفه‌هایی به ارزش 50 میلیارد دلار بر واردات از چین پرده برداشت و پنج‌شنبه هفته گذشته ترامپ 100 میلیون دلار دیگر بر این تعرفه‌ها افزود. او گفت که این تعرفه‌های جدید «در پاسخ به واکنش غیرمنصفانه چین» به عملکرد تجاری آمریکا اعمال شده است.

    چین هشدار داد که کشورش آماده است «پاسخی شدید» به ایالات متحده بدهد و اگر این کشور تهدید  ترامپ مبنی بر اعمال 100 میلیارد دلار تعرفه گمرکی بیشتر بر اجناس چینی را عملی کند، این پاسخ محقق خواهد شد.

    «گائو فنگ»، سخنگوی وزارت تجارت چین، روز جمعه گفت که تعرفه‌های جدید ایالات متحده «بسیار اشتباه» و ناروا است و افزود که بعید به نظر می‌رسد در شرایط فعلی مذاکراتی صورت گیرد.

    در اثر نگرانی‌های سرمایه‌گذاران از تاثیر جنگ تعرفه‌ای بر اقتصاد جهان، ارزش نفت خام و سهام بازارهای جهانی روز جمعه سقوط کرد.



     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو