عصر خودرو

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی :

کالای ایرانی باید امکان عرض اندام در بازار جهانی را داشته باشد

عصر بازار- رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در دیدار با اعضای این حزب با اشاره به شعار سال گفت: امروز در کیفیت تولید محصولات باید بگونه‌ای تدبیر کنیم تا کالای ایرانی امکان عرض اندام در بازارهای جهانی را داشته باشد.

کالای ایرانی باید امکان عرض اندام در بازار جهانی را داشته باشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، سید مصطفی میرسلیم در دیدار نوروزی اعضای شورای مرکزی و جمعی از پرسنل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نامگذاری سال 1397 توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» گفت: امسال با سال‌های گذشته تفاوت‌های زیادی دارد، چراکه شعارهای قبلی که مقام معظم رهبری انتخاب می‌کردند جنبه نظری داشت و هرکسی متوجه عمق آن نمی‌شد.

    وی افزود: امروز کسی نیست که مشکلی برای فهم شعار سال 97 داشته باشد چراکه کالای ایرانی با زندگی روزمره مردم در ارتباط است.

    رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب علاوه بر مسئولین کشور، مردم را مخاطب شعار سال 97 دانستند، گفت: طی سال‌های اخیر دولت‌ها کمتر توانستند در جهت تحقق شعار سال موفق عمل کنند.

    وی با بیان اینکه کالای ایرانی منحصر به آنچه مردم درخصوص آن فکر می‌کنند نیست، گفت: امروز اگر نارضایتی از کالای ایرانی وجود دارد، مربوط به کالاهای صنعتی است. مشکلاتی که در صنعت کشور وجود دارد معلول حمایت‌های نابجای دولت از صنایع است. امروز دولت با پشتیبانی‌های خود، باعث عدم رقابت‌پذیری و کیفیت ناقص محصولات برخی صنایع شده است.

    رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: کالا، فقط کالاهای صنعتی و کشاورزی نیست بلکه کالاهای خدماتی را هم شامل می‌شود. امروز بخش مهم از تولید ناخالص ملی را خدمات تشکیل می‌دهد.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: یک نوع کالای دیگر هم داریم به نام «کالای فرهنگی». این نوع کالا روح جامعه را تغذیه می‌کند. امروز در فضای مجازی کالاهای فرهنگی جریان دارد و در حال توزیع است. به قول دولتمردان ما، کالای فرهنگی اشتغال هم فراهم می‌کند اما درعین حال مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را هم بدنبال خود می‌آورد.

    وی با تاکید بر اینکه کالا، فقط جنبه محصول تمام شده را ندارد، گفت: مواد اولیه هم کالا محسوب می‌شود، اما در اصول اقتصاد مقاومتی، نوع برخورد با مواد اولیه متفاوت از یک محصول تمام شده است. به عنوان مثال منظور رهبرانقلاب درخصوص حمایت از کالای ایرانی، این نیست که بیاییم از صادرات نفت خام و مواد معدنی و کشاورزی فرآوری نشده حمایت کنیم.

    رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: ما نباید مواد اولیه را در مجموعه کالاهای ایرانی بدانیم زیرا مواد خام تا زمانی که فرآوری نشود، ارزش افزوده و اشتغال ایجاد نمی‌کند.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کالای ایرانی زمانی مفهوم حقیقی خود را پیدا می‌کند که وقتی به کشورهای همسایه می‌روید، آن را با برند «ساخت ایران» مشاهده کنید؛ این یعنی توجه به صادرات محصولات داخلی.

    وی خاطرنشان کرد: کالای ایرانی زمانی وجه بارز خود را پیدا می‌کند که بتواند وجودش را در کنار کالاهای غیرایرانی در بازارهای خارجی به اثبات برساند. امروز در کیفیت تولید محصولات باید بگونه‌ای تدبیر کنیم تا کالای ایرانی امکان عرض اندام در بازارهای جهانی را داشته باشد.

    رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه کالاهای تولید داخلی باید در صحنه بین‌المللی رقابت‌پذیر باشد، گفت: کالای ایرانی فقط به معنای این نیست که لزوما در داخل کشور به مصرف برسد، بلکه باید بگونه‌ای طراحی و تولید شود که قابلیت صادرات و رقابت‌پذیری با نمونه‌های خارجی خود را داشته باشد.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: شعار سال 97 با اینکه برای همگان خوش فهم و ساده است، اما اگر به اجرا دربیاید می‌تواند تحولی ریشه‌ای در حوزه اقتصاد مقاومتی ایجاد کند.

    وی با تاکید بر اینکه حزب موتلفه اسلامی از مزیت نسبی خوبی در جهت تحقق شعار سال برخوردار هستیم، اظهار کرد: ما خودمان را از مردم می‌دانیم و سعی می‌کنیم بازتابی از نظرات آن‌ها برای دولت، مجلس و دستگاه قضایی باشیم.

    براساس این گزارش، در ادامه این مراسم محمدنبی حبیبی دبیرکل و اسدالله بادامچیان نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی طی سخنانی ضمن تبریک سال جدید، بر حرکت حزب موتلفه اسلامی در خط اصیل ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی و روحانیت تاکید کردند و به تشریح برنامه‌های حزب در سال 97 و چشم‌انداز موتلفه اسلامی در سال‌‌های آتی پرداختند.

    برچسب ها