عصر خودرو

صدور دستورالعمل مشتقات ارزهای الکترونیک توسط رگولاتور مالی انگلیس

عصر بازار- رگولاتور مالی انگلیس برای خرید، فروش و معامله مشتقات ارزهای الکترونیک دستورالعمل صادر کرد.

صدور دستورالعمل مشتقات ارزهای الکترونیک توسط رگولاتور مالی انگلیس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، موسسه FCA در بیانیه‌ای اعلام کرد که کسب و کارها برای خرید، فروش و معامله مشتقات پول‌های دیجیتال نیاز به کسب مجوز دارند. بر اساس این بیانیه هرگونه فعالیت از جمله خرید، فروش و معامله با مشتقات پول‌های دیجیتال شامل دستورالعمل بازار ابزارهای مالی" MiFID 2 " می‌شود که در ژانویه سال 2018 به عنوان بخشی از اصلاحات مالی اتحادیه اروپا معرفی شده است.

    موسسه  FCA اعلام کرده است که ارزهای دیجیتال در حوزه  مبادلات نقدی یا به صورت کالا در نظر گرفته نمی‎‌شوند، اما در عین حال مشتقات منسوب به پول‌های دیجیتال یا عرضه اولیه توکن‌ها به عنوان ابزارهای مالی شناخته می‌شوند و بر همین اساس باید درمحدوده قانون قرار بگیرند و به صورت قانونی فعالیت داشته باشند.

    این موسسه قراردادهای آتی، قراردهای دارای اختلاف (CFD) و اختیارات را به عنوان سه نمونه از مشتقات پول‌های دیجیتال معرفی کرده است. در حقیقت رویکرد FCA بازتاب رویکرد نهاد تنظیم کننده سرمایه در فرانسه با نام  AMF است که اوایل امسال سال جاری برای تعریف مشتقات پول‌های دیجیتال صورت گرفت، بوده است.

    در خارج از مرزهای اروپا، قراردادهای آتی بیت کوین از مشتقات معروف پول‌های دیجیتالی است و بر دنیای اقتصاد تاثیر مستقیم دارد و حالا با نظام‌مند شدن مشتقات پول‌های الکترونیک در اروپا و تشدید قوانین از سوی نهاد ناظر بازار سرمایه اروپا این احتمال وجود دارد که نفوذ مشتقات پول‌های الکترونیکی در اروپا افزایش یابد.

    برچسب ها